Saturday, February 20, 2010

Movie review (Percy Jackson, The Wolfman)

Hmm... ramai yang bertanyakan movie ni best atau tidak.

Ni hah, pengkritik tak bertauliah nak bagi ulasan. Sebenornye dah buat pun ulasan ringkas dalam review sebelum ni tapi katanya singkat sangat review tu. jadik, ni la review yang panjang sikit:

Percy Jackson and The Lightning Thief.

Al-kisahnya mengenai sorang budak, Percy jackson namanya, (hasil perkongsian hidup orang bunian ngan manusia) yang dituduh mencuri kilat orang bunian. jadi, untuk membuktikan dia tak bersalah dan pada masa yang sama menyelamatkan maknya dari cengkaman orang bunian lain yang jahat gak, si Percy ni haruslah menempuh pelbagai dugaan untuk membuat 2 perkara tu.

Ulasan : Walaupun cerita tidak berunsur anj*ng tapi ceritanya macam anj*ng. memang la banyak bab yang tak berapa logik tapi ceritanya terlalu membohsankan... boring nak mampus. mungkin dibuat untuk menarik minat kanak-kanak tapi aku tengok kanak-kanak yang datang pun tak terhibur. please buat yang lebih baik kalu ada sequel nya.

Rating : 1 bintang.

The Wolfman

Well, al-kisahnya seorang lelaki yang nak menyiasat kematian misteri adiknya tapi dia sendiri digigit oleh seekorang serigala (seekorang merujuk kepada seekor dan orang) yang menyebabkannya menjadi seekorang serigala gak. akhirnya terbongkar rahsia yang bapak dia sendiri la yang menjadi serigala itu.

ulasan : memandangkan ceritanya berkisarka anjing (serigala), memang layak la kalau jalan ceritanya pun macam anj*ng. selain special effect nya yang tak berapa nak spesel tu, disamping make-up rupa anjing jadian tu yang lebih kepada watak salah satu dalam Star Wars, jalan ceritanya yang lemah betul-betul membuatkan aku macam nak tido je kat cinema tu.

Rating : 1 bintang.

Ulasan tambahan (yang tak berkaitan dengan jalan cerita movie kedua-dua di atas)

Selain dari movie di atas yang berunsur anj*ng, orang yang duduk sebelah aku jugak ala-ala anj*ng jugak perangainya. dah la masuk lambat, siap bagi review lagi kat awek dia. bau badan satu hal la, bau napas lagi yang membuatkan aku macam nak mati dalam cinema tu. malas nak tuduh tapi kalau setiap kali dia bercakap dan aku terbau seperti berak anj*ng, sapa lagi kalau bukan mamat sebelah aku tu yang melepaskan bau-bauan. nasib baik cinema tak penuh, dapat la jugak aku cari port yang sesuai untuk menghabiskan movie yang memang tak best.

OK la, sapa yang nak tengok tu, sukati korang la. berdasarkan poster dibawah, (yang pose nya hampir serupa), maka ketidak'best'an kedua-duanya pun hampir serupa.

nanti review filem lain lak menyusul ya. minggu ni takde filem best. jadi takde review.

Chow...

2 comments:

MamaIcha said...

laa..baru tahu selama ni suka hidu berak anjing ke? kuang3

gambit said...

terhidu la, bukan menghidu. nasib baik tak perlu samak lubang idung. keji betol!!!