Sunday, April 25, 2010

Loooonnnggggg trip

baru balik dari trip yang panjang.

Huh! Sungguh penat sekali. ye la, travel sampai 5 flight dalam 5 hari. sampai orang kat kaunter MAS pun terkejut tengok itinerary aku. Kursus ka? dia tanya. Tak, meeting. dah la aku letih, banyak lak dia tanya. Tapi sebab berbudi bahasa, menjawab jugak la dengan muka yang manis.. Hehehe

sempat jugak balik umah dan tido kat kampung 2 malam. not a holiday eh, terpaksa tido sana sebab flight balik dah takde. kitorsang balik jam 7.30 malam dari field trip tu. letih yang amat. ni nak buat report pulak ni.

dalam tempoh 2 hari kat umah, mummy atau daddy tak pernah tanya pasal kawen. aku rasa dorang pun malas nak tanya kot. terasa macam lega sikit (sebab tak nak bagi harapan pada orang tua...alasan). tapi bila aku nak masuk security check in kat lapangan terbang tu, mummy lak tanya. dah la masa tu mood aku tak berapa baik, so bila dia tanya bila nak kawen aku kata ntah. bila dia tanya masih dengan orang yang sama lagi ke, aku jawab tak tau.

aku rasa mummy dapat tangkap kot apa yang aku maksudkan. nak je aku kata "mummy, now your son dah single balik sebab dia kena dump (not dumb)... ops! confession.

tapi kalau aku jawab macam tu, mummy mesti nak carikan yang lain. ya, katanya ada calon yang menunggu. aku dah kata dulu kat mummy biar jodoh tu aku cari sendiri... tapi berat lidah nak bercakap.

di Sarawak, masa lunch tempohari, ada gak offer dari pegawai kat sana. offer anak sedara la, pegawai opis dia la, makcik dia pun ada (pangkat makcik ya, bukan makcik yang dah kedut-kedut tu). aku just senyum. then sorang officer tu citer la yang dia kahwin dulu pun ambik risiko gak sebab dia tak berapa kenal ngan husband dia masa tu. mak ngan ayah dia yang pilih. after a while, dia kata dia boleh ngam ngan husband dia. so sampai skarang ok.

yang sorang officer lagi lak kata kalau dalam tempoh 5-10 tahun dapat bertahan maknanya perkahwinan tu ok. tak perlu risau.

hmm.... bagi aku biarlah jodoh tu datang sendiri. mau ku cari, aku takut pulak tak mampu nak tanggung.

membujang la lagi...

7 comments:

MamaIcha said...

aduhai, kempunan la nak makan nasi minyak dia :P

jodoh & pertemuan itu kan di tangan Dia...jadi, x pe la :)

gambit said...

Nanti orang beli tapau eh... hehehe

cacah said...

Opps confession! haha.

life goes on!

qirzah said...

Sebagai rakan "single"hood ini, biarlah aku memberi sepata dua kata:

ha ha ha ha ha ha

Sekian, terima kasih.

ps: apa facebook ko? ndak ada bah.

gambit said...

Cacah, betul tu. orang ensem memang selalu kena dump... (perasan)

Qirzah, ada sesapa lagi nak join the club??? Hehehe. mana muka kau yang takde mole tu? Facebook aku, ko taip la nama aku. cit! itu pun mau habaq ka.

Waris Panglima said...

Kalau tengok tajuk, macam kena sawan Dato' Long jer... errr.. abang kesayangan ko! Ha..ha..

salina said...

haha..what a long waiting confession lah..so now u r single..hehehee..takpe sabarlah (ckp kat mummy tu)..nanti ada jodoh ada la..dah penat cari kan....bukan tak usaha..