Wednesday, April 14, 2010

Tak reti memilih

Ni yang aku malas ngan bos besar aku ni.

tak reti nak memilih. jap nak carta, jap nak write up. jap nak carta lain pulak. aku tak paham apa yang dia nak. aku yang lembap ka atau dia memang bengap, aku pun tak tau. tapi aku tau aku tak lembap.

seharian ni aku dah plan baek punya nak settle kan keje yang mana satu since esok aku ada meeting luar yang berjela (and terus balik umah). tetapinya aku stuck dengan keje yang aku sendiri tak tau mana nak start. akhirnya bila semangat dah berkobar-kobar, member lak ajak kuar makan malam. nak tolak tak sampai ati lak. terpaksa la temankan dia makan. Anyway lama dah tak makan ngan member aku yang sorang ni (my ex-univmate, my junior PALAPES and my ex-housemate. sungguh tak berkembang langsung asyik duduk di tempat yang sama).

anyway, masing-masing meluahkan masalah teension masing-masing sambil melayan sate kat taman Warisan. we had a very good chat. kekadang sms member kat penang tanya khabar and gurau-gurau, just like the gud old days (baru tau dah tua). Then i realise yang aku sorang je yang masih single di kalangan member-member (sob... sob... ).

But being the most senior of them all, sapa yang berani lawan kan. so i got the chance to bully the junior (instead of me getting bullied). Oh ye, tengkiu sebab belanja makan.

On da way back, the traffic was so helpful. tak dak jamm. smooth ride til i reach home. cumanya kena siapkan keje yang kat atas tadi tu, cuba memahami apa yang bos aku nak. ni mungkin keje tu halfway siap. mungkin, dono how to calculate sejauh mana siapnya tu.

Yet, aku still struggle nak siapkan apa yang patut coz esok jam 8 bos nak berambus gi meeting.

gud nite sumer. and gud luck pada member aku yang tengah PTK tu.

2 comments:

cacah said...

good luck to you and me too.

pagi2 semalam saya sudah kena buli ngn kayesyu masa morning meeting. rasa down juge tapi malas nak amik kisah.

amik buat pengajaran je la.

gambit said...

hmmm... kayesyu tu memang macam tu. kekadang geram gak. tapi as u said, terima aje la.