Friday, February 20, 2009

Auto Spelling Correction

Semalam aku dok menghantar e-mel pada sumer kakitangan department aku ni, ngucapkan terima kasih sebab memberi sokongan terhadap program opis (daya tarikah utama = makanan. Kalau idak, harus la semua tak mau datang).

Memandangkan notebook aku ni di install dengan auto spelling correction, mula la ejaan dalam e-mel aku tu bertunggang terbalik. So, yang jadik ceritanya, perkataan 'datang' jadi 'dating'. Aku lak tak check sebelum anta e-mel tu (bengong sendiri). Dan akibatnya.....

RAMAI YANG E-MEL AKU NAK BAGITAU PERKATAAN DATING TU TUKAR JADI DATANG.

Eh! Tau pulak ye... Terima kasih la yang prihatin tu. Tapi elok kalau bila dah e-mel pada aku, c.c. pada semua orang supaya yang lain tak terlebih prihatin nak hantar pembetulan pada aku jugak. Pagi ni je berjela-jela e-mel aku terima suruh aku buat pembetulan.

Ok la, moral of the story, check spelling dulu sebelum anta e-mel kat orang. Tapi kalau semua orang ingin betul-betul perkataan itu dating, mau berapa banyak orang mau dating sama gua????

Mati wooooo......

4 comments:

MamaIcha said...

ceh!!! perasan...:p

nota kaki : jum kfc @ giant nilai..:)

anaidrun said...

aku nk!aku nk! dating denganmu!!hehehe..

weih stien, sudah kutampal awardmu di blog aku okeh!

gambit said...

Ju : Harus la menunggu gaji akan datang (a.k.a. gaji akan dating) untuk gi dating.

D : Ko nak aje...nanti aku melawat blog ngko itu.

Anonymous said...

hahaaa.....jejaka hawt....mari kita berdating dgn beliau.......