Monday, February 9, 2009

Final Fantasy VII-Crisis Core (PSP)

Sepanjang 3 hari cuti ni, aku bertungkus lumus untuk menghabiskan game nih:

FINAL FANTASY VII - CRISIS CORE (PLAYSTATION PORTABLE).

Dah lama gak aku beli game ni. Dan dah lama gak aku main game ni. Tapi tak pernah menang, terutamanya bila lawan penjahat yang last tu. Akhirnya, setelah berpuluh-puluh kali try, aku menang jugak. Yey!!!

Aku ni bukan la die hard fan permainan Final Fantasy ni. Game ni dibeli pun sebab aku dok bertekak dengan salesman tu pasal tak puas ati dengan harga PSP. Last-last aku ambik game nih. Ingat aku takde duit ke nak beli game original ngko tu. Keji!!!

Berbalik pada game nih. Ni la penjahat yang susah sangat nak mampus tu. Nama dia Genesis.

(memang muka penjahat pun. Ni la si Genesis tu. Tapi dah kalah ngan aku...Hahahahaha)

Oh ya, yang baju hitam kat belakang Genesis tu ialah hero dia. Namanya Zack. Setelah aku penat melawan si Genesis tu guna si Zack ni, rupa-rupanya dalam story game ni, Zack ni mati dan digantikan dengan hero baru bernama Cloud.


(yang rambut kuning tu Soldier 1st Class Cloud, hero baru. Sebelah dia tu Soldier 1st Class Zack, yang mampus dalam game ni...)

Malas la nak cerita lebih-lebih. kalau korang nak pinjam, habaq je no.

OK la, aku tercari-cari game yang baru. Tapi kali ni rasanya aku dah tak beli game yang ori lagi la sebab mahal sangat. Game ni pun harganya dekat RM200. So far, aku cuma ada 2 game ori. Yang lain download je kat kedai. Next time, kalau ada rezeki lebih, baru beli.

Sebenarnya, kalau ada rezeki lebih ni, teringin sangat nak beli PS3. Sekarang ni pun dah jatuh harga. Dulu masa mula-mula launch, harganya RM1899. Sekarang ni dah jadi RM1599. Rasanya dalam beberapa bulan lagi ni, akan jatuh lagi kot harganya. Ye la, crisis ekonomi. Dah la game ni namanya crisis core. The core of the crisis now is duit, duit and duit. Terpaksa la aku menabung dalam RM300 sebulan untuk 6 bulan baru dapat beli PS3,

Susah sangat, swipe je. Muahahahahaha..... (gelak jahat). Balance yang ada pun tak terbayar lagi. Haduh....sedeh! Sedeh! Sedeh!

Unless kalu ada sesapa yang generous nak bagi adiah besday ke. Pada masa yang sama, terpaksa lupakan hasrat untuk dapatkan Xperia X1, atau Nokia N97 yang baru tu... Huarghhhh!!!!!

Malam semakin lewat. Aku mau tidur. Esok aku mau pegi kerja awal.

Selamat malam semua...

No comments: