Wednesday, February 4, 2009

Semalam

Semalam aku balik agak lambat.

Dalam jam 6.30 petang. Itu kira lambat ka??? Ya la, at this age, jam 5.30 petang pun kira lambat. Lunch jam 6.00 petang bcoz ada discussion. Huh!!!

Dalam perjalanan balik, aku terasa amat mengantuk. Amat tidak tertahan. Beberapa kali aku terhuyung-hayang kat jalan raya. Nak ilangkan rasa mengantuk, aku:

(i) kuatkan lagu Faizal Tahir;
(ii) nyanyi kuat-kuat;
(iii) minum 100 plus; dan
(iv) bawak slow-slow.

Tapi semua sepertinya tidak berkesan. Aku masih ngantuk lagi. Dah la semalam aku ikut jalan kampung, tak nak ikut highway sebab orang kat highway bawak kereta macam cilakak. Still, ia tidak membantu mengurangkan ngantuk aku nih.

Sampai rumah je, after off engine kereta, aku tido dalam kereta. Letih!!! Letih!! Letih!!!

Nasib baik dalam 5 minit macam tu member aku call. Kalau tak, harus la aku keras dalam kereta tu sebab keracunan karbon dioksida. Naik umah, solat Maghrib and tido lagi. Bila aku bukak mata, dah jam 10 malam. Dengan perasaan mengantuk tu jugak aku pi shower, still, rasa mengantuk tak ilang lagi. Lepas dinner, aku tido semula. Jam 12.30 malam, aku bangkit untuk solat Isyak and then tido semula. Pagi tadi, jam 5.30 pagi aku dah terjaga.

Aku tak tau kenapa semalam aku terasa amat mengantuk. Stress???? Mungkin kot.

Jadi hari ini aku harap aku dapat kurangkan stress tu sungguhpun keje kat opis ni makin hari makin banyak.

HUARGH!!!!!!! (geram...geram...geram...)

No comments: