Saturday, February 7, 2009

Menjawab Tag Hazel

Ok la, di tag lagi. Kali ni oleh Hazel. Tapi rasanya jawapan aku takkan dapat menjawab tag tu sebab aku tak berapa nak minat movie romantik ni sebabnya aku bukannya romantik pun. Nak kategori movie tu romantik pun aku tak tau. Jadi, aku bagi la antara movie yang aku minat, maybe romantic in different way. But surely movie ni semua i nak share with loved ones.

Soalan tag:

Please copy the following rules in your post (as usual)

1. You have to point out 5 romantic movies that you would love to share with your loved ones.
2. It doesn’t have to be in order.. as long as you love the movies, it will be fine.
3. You have to tag another 5 person to answer this tag.

Movie 1 :

The Bodyguard.


Dibintangi oleh Kevin Costner dan Whitney Houston. Movie ni tak silap aku released tahun 90'an. Bila tayangan hari pertama, aku menonton movie ni sebanyak 3 kali dalam 1 hari. Pagi, petang dan malam.

Movie 2 :

Robin Hood : Prince of Thieves.


Pun dibintangi oleh Kevin Costner gak. (peminat ka???). Secara kebetulan pulak.

Movie 3 :

The Pearl Harbor.


Lebih kepada cerita peperangan. Tetapi tetap romantik bagi aku (biasa la, jiwa askar...).


Movie 4 :

Beauty and the Beast.

Sebuah cerita kartun. Rasanya semua familiar dengan movie ni. Antara semua movie kartun yang ada, aku rasa yang ini paling romantik. Romantik ka???

Movie 5 :

Nang Nak (Thailand).


Walaupun genre movie ni adalah horror, aku tetap kategorikan cerita ni romantik jugak.


Ok la. Pening kepala aku nak jawab tag ni. Soalannya senang je, tapi susah nak jawab. Macam soalan PTK lak. 5 orang yang aku nak tag ialah:

1. Mamawafiy
2. Juju
3. Mel stacy Lola (kalu dia baca blog ni)
4. Green malay (aku tau ko tak romantik tapi jawab jugak)
5. faruqy

Selamat menjawab...

2 comments:

qirzah said...

The movie tajuk is NOT The Pearl Habor, but just PEARL HARBOR.

And kita ada satu pilem yg sama.

gambit said...

Consider that as typing error. Thanks for correcting me. i'll do the amendment immediately.

We do???? Bole la watch it again bila u balik dari buenos.