Saturday, May 9, 2009

My weekend

macam-macam berlaku hari ini kat opis.


Ya, kat opis. Aku gi keje hari ni. Sejak solat subuh tadi sepertinya aku disuruh ke opis. Ingatkan nak sambung tido tapi tergerak hati nak ke opis. Ok la, aku mengalah dengan kata hati. lagipun dapat gak settle keje-keje yang tak sempat dibuat sepanjang minggu lepas (sebab asyik buat keje orang lain je).


tetiba my boss nak info urgent. So urgent sampai nak kena siap la tu jugak. Aik! Apa kes? aku pun nak start naik angin la sebab bagitau nak info hari Sabtu. dan nak info tu hari sabtu tu jugak. Ilang akal ka apa bos aku nih. Dia call aku sebab aku tak layan sms dia yang citer pasal mintak info tu. Masa tu aku dha start naik angin, suara pun suda meninggi. letak je talipon, aku start membebel. Pening staf-staf aku yang datang opis tadi sebab bila aku dah start membebel nih, segala macam carut marut terkeluar. Sampai aku cakap aku nak baling fail kat muka bos aku. Rasakan!!!!


Then aku pun seperti biasa lari sana sini cari info. Well, workaholik kononnya (padahal pemalas nak mampus). Time aku cari info tu, Dato' lak call. So, yang ni tak leh nak elak la. Nasib baik aku dah dapat info tu so sempat explain apa yang ada. Dia mintak perkara tu urgently, kena siapkan hari ni jugak (aik! macam kopi and paste je ayat bos aku, atau bos aku copy and paste ayat dato'. Ntah!). Dalam jam 2 petang, semua info selamat di bagi pada orang-orang yang berkenaan.


Kata la aku tak kat opis masa tu, sedang bergumbira jenjalan and shopping-shopping. Tak ke pedajal orang namanya tu terpaksa ke opis sebab nak cari info (di luar waktu pejabat!!!). Bukan la nak kata apa tapi jangan la sampai macam takde hari esok pulak nak bagi info tu. kiranya kalau tak dapat info tu, dunia akan kiamat.


tapi dalam geram, aku dapat jugak selesaikan tugasan. tapi tetap geram jugak sebab sediakan info tu kelam kabut. kesian assistant aku yang terpaksa jugak aku kacau untuk dapatkan info.


moral of the story, kalau korang sumer dah jadi orang besar-besar, jangan la pedajal orang macam tu. aku bole maafkan la sebab aku ni masih lagi single, bole lari sana sini dapatkan info. yang dah berkeluarga pasti lebih meluat bila dapat arahan macam ni sebab terpaksa tinggalkan famili di ujung minggu untuk balik ke opis dapatkan info (especially bila ada function bersama keluarga). kononnya nak bagi penjawat awam ni rehat tapi ujung minggu terpaksa ke opis gak. kalau sekali sekala takpe la jugak. ni almost every week.


aku malas nak pikir semua ni. sekarang aku mau layan Maliq & D'essentials... esok aku mau pi cari album dia. ada siapa-siapa bole bantu???




(gue suka banget ama ni kumpulan....)

2 comments:

MamaIcha said...

sian dia...sorry coz x jawab call hari sabtu hari tue..:)

gambit said...

oww... betapa aku sungguh bosan sekali dengan keadaan opis sekarang ini... *** lari....