Sunday, May 31, 2009

Terminator Salvation


Aku nonton filem Terminator Salvation semalam.

Keputusannya : Filem tu memang hampeh!!! Nyesal!!!

Misti korang nak tau kan kenapa filem tu hampeh? Aku takde la mengharapkan filem tu terlalu hebat tetapi cukup setakat menambung apa yang ditinggalkan dalam filem sebelum ini, Terminator : Rise of The Machine.

Sehari sebelum, aku tengok review dalam internet, movie ni dapat tempat kedua dari segi kutipan minggu pertama, dibawah filem Night At The Museum 2, tetapi atas dari filem StarTrek. Jadi aku dapat mengagak yang filem ni pasti tidak sehebat mana berasaskan jumlah kutipannya yang jauh berbeza dari Night At The Museum.

Then, on d way balik opis Jumaat lepas, radio pulak ada kata yang filem ni tidak la se best mana disebabkan terdapat beberapa kesilapan yang 'ntah la sama ada tak sengaja atau memang tangkap muat punya filem'.

Bila dah ngadap filem ni, then aku tengok nama pengarahnya ialah McG. So, bermula la disaster filem ni. kenapa pulak disaster? Ingat filem Charlie's Angel : Full Throttle yang juga diarahkan oleh McG? Aku dah agak jalan cerita dan aksinya yang hampeh.

Then, tepat la tekaan aku.

Tak pernahnya aku tengok filem yang berunsur perang ni yang membuatkan aku rasa macam nak tido, tapi filem ni berjaya buat aku nak tido. Jalan ceritanya yang bercelaru, tak logik dan memeningkan kepala seperti cerita ni takde fokus membuatkan aku rasa nyesal sangat nonton.

Tapi kalau korang nak pi jugak, sukati korang la. Bagi aku, memang nyesal abis!!!!

No comments: