Saturday, July 11, 2009

Ayu OIAM (Inspirasi)


Aku dah seminggu dengan album Ayu Damit (OIAM) bertajuk Inspirasi.

apa yang boleh dikatakan, album ini memang bagus. Bukan la nak puji orang kampung sendiri tetapi lagu-lagu yang dimuatkan dalam album ini amat berbaloi untuk mendengarnya.

Album ini dimuatkan dengan 9 buah lagu, termasuk lagu Hanya di Mercu. Lagu pertama album ini, Inspirasi Abadi dijadikan salah satu lagu iklan kat TV (kalau tak silap aku). Lagu rancak, Ku Peluk Dunia lagu yang sangat chicky, sesuai dengan vokal Ayu yang tak berapa tinggi. Senarai lagu-lagu dalam album ini ialah:

Inspirasi Abadi
Ku Peluk Dunia
Hanya Di Mercu
Cinta dan hidup
Menjadi Ayu
Ku Miliki Abadi
Hanya Kita
Alam Asmara
Janji Kita

Oh ya, jangan la mengharap Ayu akan mempamerkan lagu yang bernada tinggi sebab tiada lagu yang semacam itu dalam album ni. Album ini mempamerkan suara Ayu yang biasa-biasa saja, secara jujurnya suara Ayu dalam album ini begitu 'jujur'. Takde la yang terover maknanya kalau dia nyanyi live pun tak semput (macam sesetengah penyanyi, dalam album punya la tinggi, nak nyanyi live tak sampai).

Aku suka lagu Hanya Kita yang berentak balada. Selain tu, lagu duet Janji Kita juga tidak menghampakan. tapi aku tak dapat cam suara penyanyi lelaki yang berduet dengan Ayu dalam lagu ini. Mungkin Nabil (Mentor).

OK la, bagi aku, album ini deserve 4 bintang untuk penyanyi baru sepertinya.

Semoga Ayu tetap sukses selalu.

1 comment:

RiZaL HaShiM said...

album Ayu mmg best...sume lagu best2...sore Ayu pun mantap giler...mmg patut menang APM 09 aritu(",)