Tuesday, July 21, 2009

Pizza Hot

Entry ini hari Ahad yang lalu punya tapi aku saja nak masukkan.


Aku teringin sangat nak makan Pizza hari tu so malam jam 9.15 aku order la Pizza Hut delivery. Cara dia ambik order tu sepertinya nak anta on the spot tu jugak. So, kira punya kira semua sekali Rm47.15 dan setengah jam lagi sampai. OK la, so aku sempat makan nasik dulu la.

Then 9.45pm takde lak delivery tu sampai, cuma bila call balik kat Pizza Hut center tu dia mintak mahap sebab katanya tak dapat hantar dalam 30 minit so aku layak dapat rebat. Dia suruh aku mintak kupon diskaun RM5 dari penghantar pizza tu. Ok la, katanya dalam 15 minit akan sampai aku punya order.

Then lagi, jam 10.15 pm, Cik Siti dari Pizza Hut Seremban call mintak maaf. Katanya aku punya order tak masuk dalam sistem dan sebenarnya aku tak order apa-apa pun.

APA?????? (time ni la jenama Pizza Hut tu jadi Pizza Hot!)

Dia kata semua rider dia takde kat restoren sebab tengah anta pizza so dia akan pastikan pizza aku sampai jugak. Ni aku tak tau la sama ada order aku tak masuk ka atau diorang yang tak cukup tangan nak ambik order ka atau memang pemalas nak anta piza. Dengan nada marah, aku iya kan je la apa yang minah tu cakap. Nasib baik masa tu aku takde la nak ngamok sakan sebab dah kenyang makan nasik sebelum tu. Kalau tak, maunya minah tu makan serapah.

Tunggu punya tunggu, jam 10.45 pm baru pizza aku selamat sampai. Mintak kupon RM5 yang dia cakap tu and budak piza tu kata dia tak tau pun pasal tu. Tapi since dia tau dia lambat anta, dia bagi diskaun RM5.

Moral of the story, kalau tak cukup tangan nak buat keje, tak yah la nak ambik tanggungjawab banyak-banyak.

p/s: memandangkan pizza yang dihantar tu masih lagi berasap, dengan pantasnya melahap apa yang ada. Chicken Masala dan Super Supreme, nyam! nyam! nyam!

2 comments:

Mrs. Mel said...

haish.. puasa² ni, nampak jer logo pizza hot ni terus termengidam nak mkn pizza la pulok buka karang..

gambit said...

Tercapai ke hajat nak bebuka ngan Pizza Hot???