Tuesday, April 21, 2009

Luahan rasa

Hari ni ada sesi luahan rasa kat opis.

Puncanya sebab bos nombor 2 tak puas hati dengan bos nombor 1. So what? Duduk kat tempat ni memang tidak pernah ada yang puas ati.

Ah! malasnya nak memikirkan perkara tu. Tadi bos ada jugak tanya pada aku apa yang aku nak luahkan. Perlukah aku nak bagitau? Aku just senyum je. Nak buat apa meluahkan rasa. Apa yang ko dapat? Apa yang aku dapat? Dapat ilangkan stress? betul ka?

Baik la aku mintak tolong dan mengadu pada Allah saja. Sekurang-kurangnya aku tau Dia mendengar. Dan keputusan yang Dia buat adalah keputusan yang adil sungguhpun kadang kala amat susah nak ditelan.

Malam ini aku mau rehat dulu sebab banyak benda yang aku fikir. Mau lepas semua itu sebelum aku tidur malam ini. Semoga esok membawa hari yang lebih baik dari hari ini....

Amin.

3 comments:

Anonymous said...

sesi luahan rasa would never end on good terms. kononnya nak let it all out and resolve any differences amicably, but it will only serve to make any lingering discontent worse.

dulu kat ofis lama orang ofis beria nak buat sesi luahan rasa. I gave in, dan akhirnya sesi luahan jadi sesi bertekak dan berakhir dengan saya terpaksa hentam meja.. huhu~

MamaIcha said...

ya...itu yg terbaik!!!

gambit said...

Faruqy, that's why i dont trust that kind of session. The idea to have that session is great but sometimes the session was not properly handled, which ends up everybody getting more angry.

Ju, tengkiu... Sememangnya itu la yang paling baik.