Wednesday, August 5, 2009

APC

Anugerah Perkhidmatan Cemerlang.

Opis aku buat penyampaian anugerah tu hari ni. Majlis belum nak start lagi tapi aku dah nak tulis pasal benda tu. Malas aku nak komen lebih-lebih, apa lagi kalau aku bukannya penerima pun. Sekadar pemakan makanan yang ada. Hehehe. Tak cemerlang kerja, cemerlang masa makan pun dah kira baik apa.

Kat department aku ada 2 orang penerima dan aku rasa dorang memang layak terima anugerah tu. Kat department lain? ikut giliran, OK. Jangan ingat korang terima tu korang cemerlang sangat. korang dapat pun sebab bos korang peratikan korang ni tak pernah dapat anugerah. Anugerah Bintang Popular Berita Harian jauh sekali. Anugerah bawak balik Berita Harian untuk kegunaan sendiri mungkin korang cemerlang. Tu belum kira bawak balik barang-barang opis ke rumah. Tu kira layak terima Anugerah Kecemerlangan tahap dewa tu.

OK la, malas aku nak mengarut pepagi buta ni. Saje nak memeriahkan anugerah yang bakal berlangsung pagi ini. Anyway, aku dengar duit imbuhan anugerah dah dapat 2 bulan lepas. Amboi, tak terima anugerah tapi duit imbuhan dah habis dah. Abis tu, dalam envelop korang tu ada apa? Harap-harap pak Menteri tak gatal tangan nak bukak envelop tu tengok apa isinya. kalau tak, kan dah pecah tembelang.

Eh, tak ingat lagi ke masa anugerah ****** hari tu korang simpan apa dalam envelop sijil tu. Majalah Gila-Gila, kan. Macam la aku tak tau. hikhik. Patut la masa menteri nak nengok korang laju je rampas envelop tu dan turun dari stage macam lipas kudung.

Apapun, tahniah kepada penerima. Kepada yang belum menerima, selamat mencuba lagi di tahun akan datang.

p/s: Anugerah peng'update' blog terbaik tak dipertandingkan ke???? Banyak calon-calonnya, especially yang update blog kat opis. Sapa tuuuuuu?????? Anyway, anugerah peng'update' blog paling lembap kekal kepada penerima anugerah tahun lepas.

2 comments:

cheyna said...
This comment has been removed by the author.
Waris Panglima said...

Sapa tuh...! Baik ngaku cepat!!!