Sunday, August 9, 2009

G.I Joe (Movie review)

Hebat!!!

Bagi aku, movie ni antara salah satu movie Sci-Fi yang paling hebat tahun ini. jalan ceritanya ok la, takde la sehebat mana. Aku sememangnya tak mengharapkan jalan cerita yang bagus sebab normally filem peperangan ni sama je kaedahnya. jahat lawan baik, baik lawan balik dan at the end yang baik akan menang.

tapi yang paling menakjubkan teknologi yang diperkenalkan dalam filem ni dari segi peralatan perang dan kaedah peperangannya. Aku tak berapa ingat karektor-karektor kartun dalam G.I Joe yang asal sebab berbanding Transformer, aku minat cerita berunsur robot masa tu. (masa tu belum terfikir sangat nak jadi askar). Tapi melihatkan movie ni, rasanya nak tengok lagi kali ketiga, keempat, kelima dan seterusnya.

Pada sesiapa yang minat filem peperangan tenkologi tinggi, pi la tengok. Walaupun sesetengah teknologi yang dipaparkan mungkin masih belum ada, tetapi imaginasi untuk menghasilkan teknologi sedemikian sesuatu yang patut diberi pujian.

Cuma kalau diperbaiki dari segi CGI nya, filem ini pasti akan lebih teratur dan realistik.

Selamat menonton.

Bagi aku, filem ini layak : 4.5 bintang dari 5 bintang.

2 comments:

cacah said...

i gave it 4.5 stars too!

great minds think alike. heheh.

gambit said...

betul tu!!! (sambil idung kembang kempis)