Saturday, August 15, 2009

Pullman @ Putrajaya Lake

Semalam aku tido kat Pullman Putrajaya.


(the room)

Courtesy member yang menang tiket cabutan bertuah. Jadiknya aku yang bertuah sebab dapat tido kat sana sebab dia tak sempat nak pi. Well, dari jauh hotel tu nampak gah. Memang gah. Sampai dalam tu kira bole sesat gak la sebab bangunan dia agak berbelit-belit. Nak cari bilik 1 hal punya susah. But nasib baik pekerjanya agak ramai dan sangat ramah, sentiasa membantu guests yang selalul sangat sesat dalam kawasan hotel tu.


Aku sampai agak malam sebab dari opis aku terus ke sana. Keadaan bilik tidak semacam bilik hotel lain yang aku pernah pegi, suram dan kelam. Tapi dalam bilik hi Pullman, ia terang dan banyak lampu. Yang paling penting, banyak bantal. Dari besar ke kecil, semua ada. dan paling penting, empuk pulak tu. harus terus tido aje bila landing.


(the bath)


Bilik agak kecik la sebab nak solat tu ruang yang ada cukup-cukup je. Harga bilik semalam (tanpa voucher menang cabutan bertuah ialah RM260++). Bilik yang paling murah. Tapi at least merasa jugak tido kat Pullman.


Cumanya bila menyebut pasal hotel-hotel kat Malaysia, memang akan ada masalah dari segi workmanship dan maintenance. Hotel itu baru, yes. Hotel itu cantik (dari jauh), yes. Dan bila pegi dekat-dekat banyak kecacatannya (yes, yes and yes). pintu toilet dah susah nak ditutup. dan kalau nak tutup kena tolak kuat-kuat. bunyinya pulak kuat sangat sampai bilik sebelah pun boleh dengar (aku tau sebab bila bilik sebelah tutup pintu, aku pun dengar sekali). yang paling penting, bila pekerja-pekerja tolak troli kat laluan depan bilik, bunyinya kedengaran sampai bilik. Dah la dorang keje tengah malam, jadi bising sangat kat area laluan depan bilik tu.


Huh, malas la aku nak ulas panjang-panjang. kalau korang nak merasa tido sana, silakan. pemandangan yang cantik akan membuatkan korang lupa semua ulasan yang tak menarik seperti di atas tu...


Chow!

2 comments:

MamaIcha said...

dpt main2 air kat pantai buatan tepi pullman pun jadi la...hahaha!!!

gambit said...

Orang pegi tu pun sebab nasib je, kalau idak, tak termampunya nak pi ke situ. Teh tarik aje dah RM18 segelas. Kat luar bole minum 3 jug kot. Wakakaka