Thursday, August 27, 2009

Penang Village

Aku buke pose kat Penang Village kat Alamanda.

Kenapa tempat itu dipilih? Sebab buffet nya murah. Hehe. Kitorang pergi berlima (setelah seorang menarik diri di saat-saat akhir). Hujan lebat tidak mematahkan semangat untuk berbuka di sana. Sesampai disana, time tinggal 15 minit lagi berbuka. Orang ramai dah berpusu-pusu rebut makanan yang ada. Macam tak makan setahun aku tengok orang dok berebut makanan. Cis!!!

Hidangan yang disediakan lebih kurang sama macam tahun lepas. Cuma ada beberapa dishes yang tak muncul tahun ni. Mungkin sebab nak jimat budget. Ntah, aku malas nak mikir. Lama jugak kitorang lepak kat sana, dari jam 7.30 sampai 8.30 malam. Ye la, nak justify makanan RM40 seorang.

Tapi aku rasa aku tak la makan sebanyak RM40 tu sebab makanannya tak seberapa sangat. Sesuai dengan namanya, village (ala-ala kampung gitu). Tapi keriuhan berbuka puasa (yang riuhnya kaum lain, bukan melayu. Yang melayu asyik melantak je) tadi melenyapkan kekecewaan makanan yang tak banyak.

Apapun, gembira sebab ni kali pertama dapat berbuka dengan kengkawan opis. Kalau ada rezeki lebih, kita pergi lagi ya...

p/s: tengok promosi berbuka puasa kat Pullman (Pullman aje sekarang ni). 1 pax dia caj RM89++. kira punya kira, ada la RM100++ gak seorang. dah la makanan lebih pada makanan arab. so, batal niat nak berbuka puasa kat sana.

No comments: