Monday, September 14, 2009

Jadi ayah

Ya, jadi ayah hari ini.

Bukan aku tapi assistant aku. Pagi tadi dia sms yang dia dah sampai opis tapi terpaksa ke klinik sebab wife dia call. Malas aku nak layan sms dia sebab aku ngantuk pagi ni. Dalam jam 12 tengahari, aku tak terima apa-apa sms dari dia. Well, aku agak yang isteri dia akan bersalin hari ini.

jam 1.45 petang tadi, dia sms yang isterinya dah selamat bersalin baby girl. Ya, tahniah. Jadi ayah hari ini dan secara rasminya bercuti selama 1 minggu, tambah cuti raya jadi hampir 2 minggu dia tak ada kat opis. Ok gak la tu isteri dia bersalin hari ni, bukan dalam keadaan sibuk sangat sebab semua orang dah dalam mood raya. dah pesan pada assistant aku supaya bayar fitrah anak dia tu. kang happy sangat kang, lupa lak.

Aku sendiri dah bayar tadi. Cuma zakat harta yang belm bayar lagi. Selamat jadi ayah, dan aku selamat gak jadi uncle. Ya, dua-dua assistant aku dah jadi ayah officially. cuma bos diorang je yang belum jadi laki orang...huhu...

4 comments:

cacah said...

bila ntah bos nak jadi ayah ni...

Anonymous said...

ntahnya boss ni..cecepat la....boleh makan nasi minyak percoma

MamaIcha said...

huhuhu!!!

gambit said...

Cacah, mamawafiy and Ju, soalan dijawab bersekali, ok. ada rezeki jadik la laki orang ye...hehehe