Sunday, September 6, 2009

Jenjalan@Jusco S2

Baru balik jenjalan kat Jusco S2.

Ada 2 benda je yang nak dicari. (Actually 3 tapi yang satu tu disimpan dulu sebab pitih tak cukup). Ok, benda pertama yang dicari ialah baju t-shirt untuk adik lelaki aku buat pakai raya. Menuju ke kedai Converse yang terdekat. Dalam 10 minit je dapat selai t-shirt warna hitam. ya, kalau korang perasan entry sebelum ni memang dia suka pakai baju itam.

then, barang keedua yang dicari ialah baju raya untuk anak buah aku yang dah kematian bapa. dah dapat bapa baru tapi tiap-tiap tahun aku beli jugak untuk dia. Memandangkan aku jarang jumpa dia, hanya gambaran yang mummmy beri aje la yang menjadi panduan untuk membeli baju dan seluar tu. kemeja dan seluar jeans. kopak duit uncle dia dekat RM200. takpe lam, setahun sekali.

untuk adik perempuan aku tu, dia dah tempat baju kurung sendiri. so, ok la tak payah aku nak memikir apa nak beli untuk dia. untuk mummy and daddy, dah kirim hari tu baju melayu sepasang yang sedondon. Untuk aku, tak payah la sebab barang-barang hadiah hari jadi aku hari tu dah cukup untuk cover persalinan hari raya.

Cuma tahun ni aku belum lagi plan nak balik mana. balik kampung sure tak kot sebab takde bonus. biar la aku hantar je duit beli tiket kapal terbang tu kat famili aku dari aku belanja beli tiket. nanti la lepas raya aku balik lama sikit, time tu mesti kerja dah meelambak-lambak kat opis, kan.

apapun, selamat meneruskan ibadah puasa yang dah masuk setengah bulan. dalam beberapa hari saja lagi masuk la Fasa ke-3 ramadhan. masa tu la kalau nak mencari-cari malam Lailatul Qadar. selamat beramal ibadat. semoga puasa tahun ini lebih baik dari tahun lepas...

p/s: tengah sediakan juadah berbuka. ala, beli aje kat gerai depan umah ni...

No comments: