Sunday, January 4, 2009

Cuti dah abis

Hari ni merupakan hari terakhir bercuti.

I hate long holidays sebab aku akan jadi terlalu malas. Huh!!!

Semalam aku menerima jemputan makan-makan, of course diterima dengan hati terbuka sebab sememangnya malas mau jalan-jalan mencari makan kat kedai-kedai. Well, bila dah pi rumah orang takkan la just menunggu orang datang and suapkan makanan kat mulut. Harus la mencurah tenaga dan membanting tulang untuk mendapatkan makanan. Dan segala usaha terbalas jua bila berjaya mendapatkan sepinggan mee goreng and beberapa mangkuk ABC. Yummi!!!!

Second session of the dinner ialah meratah kerang bakar. Memandangkan alergik aku masih belum reda (kerana masih dalam pantang 6 bulan), aku hanya jadi tukang bakar je. Dan since benda yang boleh aku bedal ialah ABC, aku pun bedal lah ABC melebihi dari apa yang tuan rumah dapat. Hahahahaha (gelak jahat!).

So, esok dah nak keje. Jadi rutin terakhir yang biasanya aku buat sebelum keje ialah meng'iron' baju dan seluar keje, dan semak apa-apa keje yang perlu dibuat esok (yang nampaknya berlambak-lambak). Aku bercadang nak bertolak awal esok since esok jugak adalah permulaan budak-budak sekolah masuk sekolah, aku tak nak tersangkut dalam jamm yang tak sepatutnya.

OK la, memandangkan banyak baju yang nak kena iron, aku chow dulu. Kalu ada apa, aku update ya.

Selamat bekerja!!!!

No comments: