Saturday, January 24, 2009

Underworld 3 : Rise of the Lycans (review)

Sebagai peminat filem Underworld, tidak bias bila aku kata movie ni memang best.



Sinopsis:


Cerita ini merupakan prequel kepada Underworld dan Underworld:Evolution. Secara ringkasnya, ia adalah cerita mengenai permulaan kepada peperangan antara werewolf (Lycan) dan Vampire (Death Dealer). Kalau nak baca ringkasannya, sila klik sini.


Yang best:


Jalan ceritanya agak ringkas, mudah difahami sekiranya korang sudah menonton siri pertama dan kedua. kalau sesiapa yang masih belum menonton kedua-duanya, filem ini patut ditonton dulu sebelum menonton siri pertama dan kedua. Grafik manusia menjadi Lycan semakin baik.


Yang tak best:


Babak pergaduhan yang terlalu pantas sehingga pening dibuatnya. tak nampak sangat babak cincang mencincang (i like) dan terkam menerkam yang ganas tu. Lepas tu tak berapa paham lak apa sumbangan si Sonja tu dalam perkembangan puak Death Dealer. Dalam filem tu cuma tunggang kuda, kena tunggang oleh Lucian, tu je la sumbangan dan sumbang mahram dia. Pas tu ada pulak babak yang kelihatan seperti Lord of The Ring terutamanya apabila Lycan menyerang istana Death Dealer.


Rumusan:


Walaupun aku kata filem ni best, tak bermakna 5 bintang. Bagi aku cukup sekadar 3.5 bintang je sebab jalan ceritanya yang masih perlu diperbaiki. Aku berharap ada la prequel dan sequel untuk siri kali ni, terutamanya macam mana Viktor berjumpa dengan Selene, dan bagaimana Lycan pertama wujud.


Tak rugi tonton filem ni especially bila korang memang minat cerita Underworld ni. Tiket semalam harganya RM10, and it worth watching.


Enjoy...

No comments: