Monday, January 5, 2009

Hari pertama dalam 2009

Hari ni merupakan hari pertama aku keje dalam tahun 2009.


Seperti biasa, mood untuk bekerja masih belum ada. So, aku just mundar-mandir, pusing sini pusing sana, ntah apa yang aku cari, aku pun tak tau. Aku tau keje melambak tapi macam masih tercari-cari strength untuk keje.


Perbincangan dengan bos pagi ini sungguh tidak membuahkan apa-apa hasil. Apa lagi bila melihatkan ke'eager'an bos aku untuk menurunkan semua keje-keje kat Unit minah kong-kong tu pada Bahagian Pembangunan, to be exact, Unit yang akan aku duduki. Geram! Geram! Geram!!!

So far, i can still control my emotion. Ye la, appreance misti mau elok, walau dalam ati punya macam nak maki hamun je. Be profesional, some says. Tapi bagi aku, certain things have limit. So far, the condition is under control. Belum lagi out of control, or sooner will be. Apa pun situasinya, kita kena hargai apa yang berlaku hari ini kerana ia merupakan anugerah. Aku ingin meminjam kata-kata dalam Movie Kung Fu Panda:


Yesterday was a history

Tomorrow is a mystery

And today is a gift... that is why they call it present.


Jam masih belum menunjukkan pukul 10 pagi, maknanya masih jauh lagi perjalanan untuk balik jam 5.30 petang nanti.

Bagi sesiapa yang juga baru saja memulakan tugas pada hari ini, Selamat Bertugas...

No comments: