Friday, January 2, 2009

Geran dan tayar

Since aku tak bole nak meng enjoykan diri aku dengan menonton wayang kat Negeri ni buat seketika (sehingga esok), jadi aku pi la buat tayar baru untuk si Savvior since tayar yang sedia ada ni dah seperti kepala Za*bo. Terbang la RM315 hari ni. Dengan eksennya Savvior pun berjalan dengan kaki barunya itu. Cit!!!

Selain itu gak, aku pi ambik geran keter aku kerana insurans dan road tax nya dah nak meninggal. Akan terbang lagi dalam RM900. Pengsan la kalau macam ni. Dalam beberapa bulan ni, Savvior dah menelan hampir RM4 ribu. Kalau duit tu bole pakai shopping, tentu dah merasa aku pakai Xperia X1 tu. Sabar je la. Rezeki belum ada lagi.


(Geran oh geran....Geram oh geram!!!!)

Plan berjalan-jalan ke Melaka hari ni jugak terpaksa dibatalkan sebab aku terasa malas pulak. Ye la, duit dah banyak abis. Gaji bulan ni pulak sekitar 25 hari bulan. Ada lebih 3 minggu lagi tu. Jenuh menunggunya. Tapi takpa, insya Allah ada la rezeki tu kat mana-mana nanti.

Since DVD baru pun dah aku tengok (dengan ulangan beberapa kali), aku plan nak kuar jenjalan kat area-area dekat-dekat ni, and dinner kat McD je malam ni. Malas nak makan berat-berat. Lagipun bujang. Makan tak leh la cerewet sangat. Apa yang ada tu bedal je la. Tengah cari idea nak pi mana esok. KL??? IOI Mall Puchong??? Mines Serdang??? Semua laza-lazat. Yang tak lazatnya duit je yang tak seberapa nak ade. Oh ya, yuran Mick belum bayar lagi. Mungkin esok masih berkira-kira bajet untuk adik-adik sekolah...

Bila la gaji aku nak naik RM8 ribu nih????? (perasan kejap***)

2 comments:

MamaIcha said...

don't worry, bulan nie kita gaji awal lg...dlm 18hb rasanya...eh! ye ker??? cpt gi check jadual pembayaran gaji utk tahun nie...

gambit said...

Tu bukan bula depan ke sebab tahun baru cina??? kalau 18 hb, oh! akan bertambah cepat habis la gaji aku... huhu