Wednesday, January 14, 2009

Menjawab Tag D

Setelah lama aku menunggu untuk di jemput dalam blog D, akhirnya terjerumus jugak aku sebagai orang yang boleh view blog Pieces of D. Then, disambut oleh persoalan tag ini, beserta anugerah katanya.

Sebelum tu, mengucapkan terima kasih la kerana menganugerahkan anugerah ini. Tapi, takde ke gambar jantan sebagai menggantikan minah lenggok dalam anugerah itu???? satu lagi, kiut kah blog ini???? **** Lari....

Ok la, inilah jawapan kepada persoalan tag itu:

1. Copy Badge '2008 Cute's Blogger Award' untuk diletakkan di blog anda:

(sudah siap dan jelas serta jeles menerangkan maksudnya. Anyway, tengkiu...)

2. Link atau ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda:

Saper lagi, orang yang meng'tag' ini adalah Ratu Membeli-Belah iaitu Pieces of Me.


3. Setiap blogger hendaklah menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih pemenang seterusnya:

(i) aku suka melukis, hobi sejak kecil. Buktinya ...

(ii) aku suka perfume especially yang terbaru di pasaran. Koleksi peribadi tak lah banyak sangat. Dalam 20 jenis. Paling digemari ialah Banana republik (mati la sokong Amerika...)

(iii) aku suka camping. Jiwa askar la katakan. Dulu daki bukit jugak kegemaran disamping camping nih, tapi sebab dah tua, lutut selalu sakit jadi aktiviti mendaki dikurangkan.

(iv) aku suka tengok wayang dan kumpul VCD dan DVD citer-citer baru terutamanya yang seram. And kalau rajin buat review bagi advice kengkawan supaya tidak tertipu dengan propaganda iklan semata-mata.

(v) aku suka menyanyi. Walaupun suara ku tidak la sesedap mana dan juara kampung pertandingan karaoke, aku tetap suka nyanyi. So far jiran-jiran tidak komplen tiap kali aku melalak dalam umah, semasa basuh kete dan sebagainya. Ada jugak beberapa jiran yang asyik geleng kepala bila aku dah start nyanyi, tak tau makna geleng kepada tu sama ada "Wah! Sedapnya suara dia" atau "Bila la dia ni mau berenti nyanyi" atau "Bila la budak gila ni nak mampos?". Apa pun, suka ati aku la.

(vi) aku suka jalan-jalan. Kalau boring ujung minggu, aku just bawak keter dari Seremban ke Nilai, atau mana-mana yang keter aku bawak aku pegi (bukan aku bawak keter, tapi keter bawak aku. Lantak la). Kadang-kadang just nak pi makan, atau nak window shop atau menyanyi (lari dari jiran-jiran). Dalam keter aku penuh dengan makanan dan minuman, just in case aku nak lepak tepi jalan atau malas nak singgah beli makanan kat mana-mana just becoz aku tak nak mengganggu perjalanan... i love to travel (and to trouble) with my car (and my jiran).

(vii) Aku paling tak suka bila orang tanya aku macam-macam. Discussion dengan bos merupakan sesi paling boring dalam idup aku. Aku ingat dulu masa aku ambik result SPM, aku dah bagitau mak aku jangan tanya macam-macam bila aku dapat result, sebab aku tak nak mak aku keciwa tengok result SPM aku. Memandangkan mak aku dah paham sifat aku ni, dia tak nak la tanya. Hari kedua baru aku yang buka mulut bila tengok mak aku macam tak senang duduk, tak senang buat keje sebab tak tau result SPM aku. Bukan apa, jiran dan sedara mara asyik tanya mak aku berapa aku dapat. Tu la mak, lain kali warning dorang awal-awal tau.

(viii) Warna kegemaran aku ialah biru. Sampai makcik jual tisu pun tau kalau aku nak beli tisu mesti kotak warna biru. Kalau tak aku tak nak beli. Sian makcik tu jadi mangsa keadaan.

(ix) Aku suka sesuatu yang sistematik. Aku suka kepada disiplin, dan aku suka ikut peraturan. Kekadang aku langgar jugak peraturan sebab memang lumrahnya manusia suka buat sesuatu yang orang tak bagi. Tapi aku rasa aku memang jenis orang yang skema...sedeh... sedeh...

(x) Aku tak suka motto. Beberapa kali aku bertekak dengan fasilitator kursus tiap kali ada program yang bertanyakan soalan "Apakah motto anda?". Harus la aku melenting bila ditanya soalan itu. Mana aku tak melenting, ada pulak katanya kalau takde motto maknanya takde prinsip idup. Masalahnya hebat sangat ka fasilitator tu? Apapun, aku masih ada disini walaupun tanpa motto.

4. Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya dan menyertakan nama mereka di blog anda. Macam biasa:

Memandangkan blog aku ni bukan la blog yang disukai ramai, limited edition la katakan. Jadi aku hanya bagi anugerah ni pada 5 blog je. Blog dorang ni pun tak tau la kiut ka, apa ka. Tapi blog dorang-dorang ni la yang selalu aku baca. Dan anugerah ini jatuh kepada:

(i) Juju

(ii) Hazel

(iii) Ayoi

(iv) Mamawafiy

(v) Acap.

Selamat menjawab... (masih sedeh mengenangkan nasib pekeliling JPA yang hampes itu).

3 comments:

salina said...

wahhh..tengkiu for the award...tapi mtk maaf for the time being tak dpt jwb tag bos...nanti malam la yea...

Green Malay said...

bang...pekeliling jpa yang mana plak? apa plak yang depa merapu kali ni?

gambit said...

Salina : Hah! Jawab jangan tak jawab.

Green Malay : Pekeliling tu akan menyusul shortly. Ini adalah arahan baru setelah segolongan 'insan' mengadu kononnya tercabar ke'senioriti'annya. Huh, keji!!!