Tuesday, January 20, 2009

Keji!!!

Jam dah menunjukkan jam 10.40 malam.

Sepatutnya bos aku dah sampai penang jam 10.00 tadi sebab ada lawatan kerja. Aku dah arrange driver untuk dia, datang and ambik dia and hantar dia ke hotel. Nombor tepon driver pun aku bagi, just in case dia sampai dia akan call driver tu dan terus ke hotel. Ye la, hotel jauh.

But, 10 minutes ago driver tu call aku kata bos aku tak sampai lagi. Aik! Mana peginya orang tua tu???

Aku dah gelabah dah. Aku tersalah bagi nombor telefon ka? Aku tersalah suruh driver ambik tempat ka? Atau bos aku tu kena culik ka? Atau mampos tengah jalan???

Pelbagai persoalan atas kepala aku. Try call tak dapat. Then di kala aku dah macam malas nak call, tetiba dapat lak. Rupanya bos aku tu dah ikut orang lain pi makan.

Apa???

Ye, bos aku pi makan, and then tinggalkan driver tu cari dia kat airport. Pada asalnya, aku dah mintak dia ikut je officer lain yang datang ke trip tu sebab kenderaan dah disediakan oleh urusetia tapi dia lak degil. Katanya nak agensi di bawah department sendiri yang jemput dia. Jadi bersusah payah la aku arrange kan driver untuk dia. Perjalanan pulak bukannya dekat nak ke hotel tu. Dengar cerita dalam 2 jam gak. From penang to perlis. Yang aku risau lagi ni, driver tu dah tanya macam mana dengan penginapan dia. Aku kata bos suruh share dengan dia. Kalau bos aku tu lupakan driver tu, aku tak tau la nak cakap apa.

Aku tak tau la bos aku tu dah nyanyuk atau memang dia bebal atau memang dia ni jenis nak nyusahkan orang. Apa la susah sangat nak tepon driver tu kalau rasa lapar sangat nak makan. naya kat orang je sebab tunggu dia macam nak mati. Aku harap takde la sapa-sapa call aku jam 1 pagi nanti tanyakan mana bilik.

Aku memang dah tak respek dah bos aku kalau macam ni. Aku tak bole terima keadaan macam ni, tak nak diri susah tapi nyusahkan orang. Lain kali aku rasa aku tak nak la arrange kan trip dia tu. Pepandai dia la nak buat macam mana. Lagipun, kalau bebal sangat takkan jadi bos, ye tak. Aku memang dia dah start nak jadi bebal.

Berita terbaru yang aku terima, bos aku kata aku tersalah bagi nombor telefon. Sebab tu la dia tak dapat telefon driver tu. Dia kata aku bagi nombor telefon orang lain, sebab tu dia pi makan ngan orang tu. Waseh, please la, kalau dah bersalah tu ngaku je la. Ni nak salahkan aku pulak. Kalau dah salah nombor tu takkan la takleh call aku tanya nombor telefon driver tu. SMS dari bos aku ala-ala begini bunyinya:

"apa nombor hp driver tu? yang u bagi tu nombor ***. That's why i end up meeting him"

lantas sepantas kilat aku membalas SMS dia:

"En. *** tu pun saya tak kenal. Nama driver tu *** "

Kalau macam ni la attitude ngko, tak jadi bos aku pun takpe.

Rasa-rasanya ada peluang tak aku kena slush dari department tu??? Cerah nampaknya.

p/s: Berita terbaru, dia kata PA dia yang bagi nombor driver tu. As for me, tak kira la sapa bagi yang pentingnya driver dah tunggu. Please respect orang yang keje untuk you, eventho he is just a driver. Peace... i am outta here.

3 comments:

MamaIcha said...

siapa si keji nie??? adakah???
** lariiii **

gambit said...

Ya, betul tu... *** lari jugak.

cacah said...

huuu. sabar. jadi bos memang macam tu. tahan jelah.