Thursday, September 18, 2008

Bloggers beware!!!

Dalam berita malam ni, 2 bloggers di cekup sebab menyebarkan fitnah dan hasutan dalam net. Sian jugak bila mengenangkan nasib kedua-duanya. Tapi nak buat macam mana, nak sangat di cekup. Kekadang aku pun tak paham la, kenapa orang yang menulis blog ni, yang macam aku ni, yang hanya menulis atas dasar "suka-ati-mak-nenek-aku-nak-tulis-apa-pun" yang kena cekup. Sedangkan aku menulis ni sekadar memberi pandangan je. Tapi apa yang ditulis sekadar pandangan peribadi itulah kononnya menghasut. Aku rasa apa yang ditulis ni sekadar tulisan je, pandangan peribadi. kalau orang nak baca, baca la. kalau orang nak percaya, percaya lah. Kalau tak baca, sudah. Ni bukannya perlu sangat di baca untuk ambik exam.

Satu lagi, aku yakin pembaca blog ni adalah orang yang waras dan TIDAK BEBAL sebab dapat menilai apa yang betul dan yang tak betul. kalau MEMANG BEBAL, sah-sah la tak dapat baca blog sebab tak reti berinternet. Tak ke gitu???

Aku nak jugak membandingkan blog ni dengan majalah, risalah, akhbar dan lain-lain bahan media cetak lain kat pasaran tu yang melambak-lambak, yang lebih banyak menipu dari yang betul. Dijual pulak tu. Dah la orang membeli mahal, kena tipu pulak tu. Sedangkan blog ni free, dan terpulang kepada mereka-mereka yang membaca sama ada nak percaya atau tidak. Tapi, yang free ni la yang kena cekup jugak. Tak paham!!! Tak paham!!!

Tapi, aku sebenarnya menyokong jugak bloggers yang macam anj*ng ni, yang menulis benda-benda yang keji, yang kalau kesalahan yang dibuatnya tu kalau nak buat perbandingan jadik macam ni:

"kalau masuk kubur, sah tak perlu kena soal siasat oleh malaikat. Terus je dapat one-way tiket to hell and burnt forever".

Ha!!! yang macam tu, cekup la. (untuk pengetahuan murid-murid sekalian, ayat bertanda merah itu merupakan "Ayat Kesian" yang bertujuan untuk mengelak kena cekup jugak atas sebab menghasut).

Tapi satu je aku nak tanya korang:

KALAU MACAM AKU NI, YANG MENULIS PASAL URAT KENTUT YANG HAMPIR PUTUS SEBAB KETAWA TAK HINGAT DUNIA, BUAT APA NAK CEKUP?????

Peace...i'm outta hea.

No comments: