Wednesday, September 10, 2008

Malas

Memang malas sangat nak pi keje hari ni. Pagi tadi jam 4 pagi, tak boleh tido sebab batuk-batuk. Bersahur jam 5 pun macam malas-malas jugak. Bila dah pakai baju keje, tetiba ngantuk, tido la pulak dalam 10 minit. Masa drive ke stesen bas pun ngantuk lagi. (Nasib baik ada minah bangang memandu macam pelesit yang berjaya menaikkan kemarahan aku. Segar sikit rasanya). Then, dalam bas pun tido lagi. Sampai ofis, tido lagi pulak 15 minit.

Bos panggil nak diskas, mata aku bengkak-bengkak je. Saja cover dengan mata ala-ala kuyu macam demam. Nasib baik suara aku macam orang sakit pagi ni. Jadi, musti bos ingat aku tak sihat. (memang tak sihat kot rasanya). Sekarang ni badan masih letih-letih. Bos dah berambus pi meeting. So, aku mempunyai opsyen sama ada:

(a) mau teruskan tido; ataupun

(b) buat report yang tak siap-siap lagi dari semalam.


Mana satu ye...opsyen (a) atau (b)..... (a)....

(b).........atau (a)...... atau (a)........... atau (a)....... atau (b).......



(b.zzzz)........




zzzzzzzzz..........



(2 minit kemudian)



.... opsyen (b) la!!!! (Dengan nada geram).

So, get back to work!!!!

2 comments:

RsB said...
This comment has been removed by the author.
RsB said...

MALASnya aku nak komen pasal subjek malas nih...
Kau baca jelah apa yang aku tuliskan dalam blog aku..Tajuk yang serupa, khas untukkau sebenarnya...
MALAS aku nak layan...har..har..