Tuesday, September 30, 2008

Operasi semakin lumpuh

Ya...pagi ni aku tengok jalan ke ofis semakin lengang. Tapi pagi ni la aku tengok banyak keter bawak laju-laju, gamaknya nak mati dalam bulan Ramadhan la tu sebab last day puasa hari ni. Ye la, besok raye. Elok la tu perangai sekor-sekor. Takpa, yang nak mampus cepat, dipersilakan la. Aku nak citer pasal ofis la...

Aku tak sempat lagi nak round-round memantau keadaan. Tapi rasanya macam 90% of the people dah takde. Tadi pun pak guard je yang ada. Ada la 2-3 orang yang aku tengok berlegar-legar kat bawah tu. Nak half day la tu.

Citer pasal half day, aku semacam bercadang nak half day gak hari ni sebab semalam masa belek-belek baju-baju dalam almari (kononnya nak match-match kan baju yang nak di pakai esok). Rupa-rupanya aku tak beli lagi baju aku. Yang aku dok sibuk-sibuk shopping hari tu semuanya baju-baju mak, ayah and adik beradik. Ada la beli baju tapi tu baju ofis. Seluar jeans 2 helai tu memang dah ada tapi bajunya mana????

Kalau begini la keadaannya, terpaksa la aku ber'half day' hari ni and pergi last minute shopping nih. Takde la the lavish sangat, stakat RM500 - RM600 je...(berangan la tu)... OK la. Nak sambung keje. Semalam baru terima sms dari abang, mak dan ayah angkat aku kat Kedah masa kursus DPA tahun 2003 dulu. Ingat lagi depa kat aku. Teringin jugak nak pi umah mereka lagi. Tengok la kalau rajin...

No comments: