Thursday, September 25, 2008

Perah otak

Today, aku keje macam nak mampos je rasanya. Kiri, kanan, depan belakang, sumernye keje yang melambak-lambak yang nak disiapkan. Ini Segera!!! Itu pun Segera!!! Dorang ni kalau suruh buat kerja, semua nak segera. Tapi, tak nak pulak dorang ni mati segera. keji!!!

Bukannya apa. Esok kena mengiringi lawatan kerja pulak kat perak. Kalau ye pun terdesak nak lawat tapak, buat la masa bukan bulan puasa. Ni dah la bulan puasa, buat event jauh-jauh, dan yang paling best sekali, lawatan kita akan di akhiri dengan jamuan ringan. Sungguh tak sensitive langsung dengan orang sekeliling. Ni dorang ni berapa dah lama tinggal kat Malaysia ni? Tak reti-reti ke puasa tu maknanya tak leh makan dan minum. Atau rasanya ada orang bagi info kat diorang yang kalau travel jauh2, dibenarkan berbuke sebab musafir. Banyak chantek muka ko. Ko ingat tak payah ganti la ye...nyampeh!!! (gabungan antara menyampah dan hampeh).

Petang ni, aku balik lambat. Biasanya jam 5.00 petang aku dah berbaris bersama-sama staf kat depan punch machine untuk punch out. Bayangkan kalau bos lalu kat situ (maluuuuu...). Tapi ada alasan la aku nak berbaris awal kat situ... "saya tinggal jauh, nak beli makanan lagi untuk berbuke"....Cis!!! Alasan!!!

Seperti biasa aku berbuka kat fastfood restaurant. Apa lagi kalau bukan "That's where i want to be". Cukup la dengan ayam 2 ketul dan nugget 6 bijik. kenyang jugak. Alhamdulillah. Malam ni aku rasanya nak tido awal sebab esok aku akan bertolak ke Perak jam 4.00 pagi. Hopefully perjalanan pergi dan balik selamat.

Aku sebenarnya risau ni sebab ada 2 -3 perkara penting yang aku lupa nak buat sebelum aku meninggalkan ofis hari ini. Tapi takkan la aku nak stay kat ofis sampai malam semata-mata nak buat benda tu. Hmmm...member aku pernah kata:

"kerja ni sampai bila-bila tak kan habis. Ambil masa untuk diri sendiri."

Yang sorang pulak...

"Aku risau sebab aku tengok aku asyik terkejar-kejar buat keje ofis sedangkan amal ibadat ntah ke mana."

Yang lain pulak...

"Nanti ko kena transfer kalau ko tak siapkan keje ko tuuu.."

Argh!!!! Pening kepala dibuatnya. Aku tau la aku rajin (wah!!! riak nampaknya) tapi aku semakin terasa kerajinan aku ni membuatkan aku fobia kalau tak ngadap keje ofis seharian. Mungkin aku perlu masa (yang lebih) untuk diri sendiri. Mungkin lepas raya ni aku nak ambik cuti yang panjang, balik kampung jumpa famili. Dah hampir setengah tahun tak balik. Misti dorang rindu. Dah la raya ni pun tak balik jugak.

Tapi buat tika ini, aku sememangnya mempunyai masa untuk diri sendiri, dengan melayan blog kawan-kawan. Walaupun tidak bertemu, sekurang-kurangnya bila membaca blog korang, aku tau sakit pening korang, aku tau cerita korang. Dan yang paling penting, aku tau korang still here...

Selamat malam, esok pagi nak berambus ke pejabat and Perak.

Salam...

2 comments:

MamaIcha said...

tau x per...keje nie sampai mati pun x kan abis...lain la kalo boss yg mati...kuang3

gambit said...

kalau bos yang pergi dulu, harus la dikuburkan dengan draf surat-surat yang dia perlu check. Ye la, dalam kuboq takde orang kacau dia nak buat keje...wakaka