Friday, September 26, 2008

Lawatan kerja

Lawatan kerja kat Perak berlangsung dengan very undelicious manner. Sebabnya:

(i) aku terpaksa bangun jam 3.15 pagi untuk sahur and prepare apa yang patut sebelum bertolak ke ofis;

(ii) terpaksa bertolak dari ofis jam 5.00 pagi untuk ke site memandangkan lokasi tempat lawatan tidak diketahui;

(iii) tersesat semasa mencari lokasi lawatan tapak;

(iv) membuat lawatan tapak jam 11.00 pagi (very the hot at the site and dalam hati also very hot!!!);

(v) lawatan kerja dibuat semasa bulan puasa (lepas lawatan tapak, sumer dapat minum sejuk2 tapi kitorang dapat face towel yang sejuk je...just lap-lap mana yang patut); dan yang paling penting...

(vi) tak boleh singgah makan on the way balik kerana still berpuasa!!!

Tapi yang best gak tu, preparation yang aku buat seperti membawa nota-nota yang patut telah menyelamatkan keadaan sebab ada bahan masa buat press-con. (Press-con tetiba je dibuat tanpa usul periksa. Harus memeranjatkan until the heart boleh terputus dari tangkainya).

Moral of the story:

(i) pastikan bos korang ni sensitive isu-isu macam ni...jangan la buat lawatan masa bulan puasa;

(ii) be prepared!!! sebilang masa, askar kata; dan

(iii) pastikan assistant korang tak cuti time-time macam ni. kalau susah sangat, antar je dia pegi... Wakakaka.

Aku dah ngantuk sikit ni. nak layan cerita SEPI... walaupun cerita lama, aku baru je beli dan baru nak tengok. Kalau rajin, aku bagi komen...

Wassalam...

2 comments:

anaidrun said...

wei ko ke perak tang mana?

gambit said...

Aku ke Lumut. Melawat shipyard. Sesat aku 2 kali sebelum sampai ke destinasi yang hangat tu. Kalau nak jemput aku, dah terlambat. Aku dah balik KL. Wakakaka...