Tuesday, December 2, 2008

Accident kat highway

Hari ni aku lambat sikit sampai ofis, dalam 8.25 pagi, sebab ada accident kat highway dekat dengan R&R Nilai. Jamm dalam 30 minit. Kereta bergerak slow je, nasib baik masa tu tak sakit perut. Kalau tak, maunya aku tinggalkan kete and berambus ke semak yang terdekat.

Cuma yang aku peratikan, rakyat Malaysia ni masih lagi tak berapa educated pasal penggunaan highway ni. Ye la, kalau dah jamm macam tu, semua ikut lorong kecemasan. Sampaikan ambulans terpaksa guna laluan yang jamm tu untuk ke tempat kemalangan. Hah! Bab ni aku respek pemandu Malaysia ni, semua dengan cepat bergerak ke tepi bila ambulans nak lalu. Tetiba je laluan 3 lane tu jadi 4 lane yang membolehkan ambulans lalu dengan cepat. Bravo!!!

Cuma yang tak bestnya pulak ada jugak mamat hanj*ngs yang menumpang ikut kat belakang ambulans. Ah! Lantak la. Yang penting bila aku yang sampai ke tempat kejadian, semua mangsa dah kena angkut ke ambulans. Aku rasa dah lama crime scene tu clear sebab kereta yang accident dan terbakar tu dah dialih ke tepi. Cuma yang buat jalan tetap jamm bila terlalu banyak orang yang tumpang tengok. Sebagai contoh, motor yang ada kat depan aku masa aku lalu kat tempat kereta terbakar tu. Dia boleh bawak slow-slow and pandang-pandang kereta tu yang membuatkan aku naik angin. Abis aku horn motor tu. Puas ati aku!!! Nasib baik dia tak jadi mangsa kemalangan jugak pagi tu.

Sampai kat ofis, aku dah takde mood dah tengok meja aku yang banyak sangat surat-surat yang tak diambil tindakan lagi. Assistant aku takde dalam minggu ni. And maybe minggu depan, depends sama ada aku luluskan cuti dia atau tidak. Banyak keje yang aku bagi dia tak siapkan lagi.

Malam ni aku semacam tak tau nak buat apa. Banyak jugak keje yang aku bawak balik tapi satu pun masih belum aku sentuh. Kalau aku layan VCD, sure aku tak buat keje ofis. Tapi terasa macam malas pulak nak buat keje ofis ni. Ntah, ada sesuatu yang mengganggu fikiran aku.

Tapi apa????

Malas aku nak fikir. Aku rasa nak tido awal. Walaupun mata masih tak mengantuk, aku kena paksa jugak untuk tido.

Tido...tido...tido...tidzz...tizzzz.......tzzzz.............zzzzzz.............

No comments: