Monday, December 8, 2008

Salam Aidiladha

Dah malam baru nak wish Selamat Hari Raya Aidil Adha. Takpa la kan. Asalkan wish.

Aku tak ke mana-mana, lepas solat raya, duduk kat umah layan DVD je. Malas aku nak buat keje ofis walaupun setiap kali sebelum hari bekerja aku akan buat sedikit keje ofis just to get the mood.

Tapi hari ni tak la. Malas. Selepas beberapa insiden yang tidak menyenangkan hati kat ofis minggu lepas, aku pun ala-ala malas nak layan keje-keje ofis ni. Anyway, new year tak lama lagi kan. Pasang angan-angan dulu sebelum membuat azam baru.

Seperti lazimnya, azam hanyalah azam, dan tinggal azam je la masa ujung tahun. Pencapaiannya adalah hampeh. Mungkin sebab itu aku rasa this is the right time nak fikir pasal azam baru, since raya korban ni hari ni, so aku kena jugak la mula berfikir untuk 'mengorbankan' apa-apa yang tak perlu menjelang tahun baru dalam 3 minggu lebih lagi ni. Sempat la memikir panjang apakah yang perlu dikorbankan dan dijadikan azam dalam tahun baru tahun depan ni. Tahun 2009 merupakan tahun yang mencabar sebab ekonomi katanya akan down.

Bersediakah?

Member-member keje private dah mula bising sebab takut ilang keje. Kat gomen dah start berkira-kira budget untuk next year macam mana. Aku??? Apa sumbangan aku untuk mengukuhkan ekonomi (sekurang-kurangnya ekonomi sendiri???). So, kena la prepare awal-awal ni, mungkin ada yang kata terlambat tapi bagi aku buat la sementara boleh. Terlambat bila masa nyawa dah sampai kat kerongkong. Kalau ikut adat askar, selagi tangan bole suap nasik ke mulut, ok la tu. Teruskan la berjuang...

Seluar ofis aku tak iron lagi. Jap lagi la. Nak relax. Nak keje esok pun aku tak tau lagi macam mana sebab Savvior masih kat bengkel. Ala, yakin pada rezeki Allah, insya Allah semua akan beres.

Salam Aidil Adha.

Anyway, berapa lembu yang korang tumbang tahun ni???

No comments: