Wednesday, December 3, 2008

Hint

Petang tadi lepas mesyuarat kat luar, bos jumpa aku. Ada few keje yang perlu aku buat. Macam biasa, aku pun buat la pindaan pada kertas kerja yang dia suruh buat tu. Then bila dia masuk ke ofis dia, dia call aku...

Boss : Kalau ikutkan your current post, you are no longer with this division, kan.

Aku : (shock a little bit but understood)... Yes, sir.

Boss : So far, ada tak your boss bagi apa-apa arahan pada you ke, apa ke.

Aku : So far takde.

Boss : Begini la, selagi takde arahan dari pihak atasan sama ada yu stay atau you kena buat keje kat department lain, you are still with us la.

Aku : No problem, sir.

Then, dia letak telefon. Aku pun terus buat keje yang dia suruh. Suddenly, bos muncul depan pintu ofis aku. Tekezut den dibuatnya. Dia tunjukkan paper yang aku prepare dan bagitau pindaan yang sepatutnya aku buat. Tetiba pulak dia pi kat hiasan pasu atas almari.

Boss : Eh No berapa you beli ni?

Aku : (Terkulat-kulat tak paham). Which one, sir?

Boss : Pasu yang biru ni.

Aku : Oh! Tu saya beli kat kedai RM2. (Pecah tembelang beli kat kedai RM2).

Boss : Oh...i thought u beli ratus-ratus tadi. Anyway, u buat pindaan pada paper tu dan terus hantar pada department tu. Bila nak kena hantar ni sebenarnya?

Aku : semalam... (then terdengar bunyi cengkerik...kreeit....kreeit....)

Then, bos blah. Terus balik. Aku jadi terpinga-pinga. Tetiba lak bos macam tak tentu hala. mungkin sebab dia tahu yang aku akan ditukarkan ke department lain. Jadiknya semua kerja-kerja yang aku buat ni akan kekal ada department ni dan banyak la lagi beban keje diorang.

re-org (bukan re-orgy tau) dah diluluskan dalam bulan lepas. Sekarang ni sesi nak dapatkan orang untuk buat keje yang melambak-lambak tu. Post aku ni dah tak ujud lagi di department sekarang ni lepas re-org ni dikuatkuasakan. jadi semua kerja-kerja yang aku buat kat department ni terpaksa dibahagikan kepada unit-unit yang terlibat. Mungkin sebab tu bos risau.

Aku tak tau lagi nasib aku, sama ada stay (dan dapat unit baru) atau ikut post asal tapi transfer ke department lain. Ntah, malas aku nak memikirkannya. yang penting aku ada cukup officer dan staf nak buat keje. Cuma yang aku dengar, department baru yang aku akan pegi ni memang tak banyak officer and kakitangan.

Huh! Malas aku nak memikirkannya. Kalau berkuat kuasa awal tahun depan, maknanya aku ada beberapa minggu lagi untuk duduk kat department ni sebelum aku berambus. penatnya nak pindah randah!!!!

malas nak risau, baik aku tido....

4 comments:

qirzah said...

ko bela cengkerik kat ofis ko ke?

siap pandai bunyi at the RIGHT time plak tu .. .

Kak M said...

dari cara ko cerita tu, aku rasa boss ko tu taste kat ko... biasa la crush in the office nie... lagi pun ko kan good-looking...

gambit said...

Qirzah : Ha'ah, ada aku bela kat ofis ni. Pandai je dia nyampuk bila tiba masanya. Educated kan.

Hazel : Lazat ka??? Kalau tengok, 3 kali pitam... *** lariiii.... (sambil bawak fail-fail yang berkenaan)

MamaIcha said...

en. dollah - stien; stien - en. dollah; en. dollah - stien; stien - en. dollah = adakah??? tidak!!!! pengsan jap!!!! hahaha!!!!