Sunday, December 7, 2008

Melaka

Ke Melaka lagi, untuk menggembirakan hati yang duka lara. Duka sebab 2 perkara yang berlaku Jumaat lepas:


(i) semua keje nak longgok kat aku; dan

(ii) kete aku buat hal lagi.

Pagi Sabtu still tak bole jalan lagi si Savvior tu. Jadi aku anta kat proton, gaduh lak ngan proton pasal waranti. Biar la, kalau takde waranti, bayar je la. Nak buat macam mana, kete dah buat hal. Aku dengar banyak jugak sakit si Savvior ni. Pantang dengar ada bonus, mula la sakit sana-sini.

Semalam kat Melaka, tak banyak yang aku beli, rasanya baju je kot. Saje je nak buang masa dan buang duit sekali. Aku cari suit untuk ofis, tapi banyak yang takde paten yang aku minat. Last-last, terjumpa jugak yang aku berkenan. Biar pun patern dia ni jenis orang jarang pakai ke ofis, tapi aku nak jugak beli. Lantak la, kalau orang tanya, senang je aku jawab:


"Kalau tak salah aku, masa aku beli hari tu, duit keluar dari poket aku."


Ala, biasa la kalau orang dah jeles, misti kata ini tak betul, itu tak bole. Sekurang-kurangnya aku pakai baju pi ofis, daripada sesetengahnya tu pakai baju macam serupa tak pakai baju. Siapa kah itu????



(tunjuk pembungkus dia je la. Isinya bukan grand sangat pun, lagipun bukannya branded. Biasa je...)

Aku pun dah tengok Xperia X1 Sony Ericcson yang aku idam-idamkan tu. Dah cuba try test godek-godek apa yang patut. Impressive yet a little bit disappointing. Harganya seperti diduga, RM3199. (Pitam 3 kali kat kedai...***dalam ati je). Yang menarik, application dalam phone tu. Yang tak menarik, kebanyakan application dalam phone tu tak boleh dikendalikan dengan jari, kena pakai stylus sebab tulisannya terlalu kecil. Jadi, dari segi handling, tak berapa menarik sebab kena bertukar mode banyak kali, stylus, QWERTY, button ataupun jari. Design not bad. Cuma tak nampak klass sebab nampak agak kemurahan, tak suit dengan harganya (walaupun dalam gambar nampak grand).

Still, Xperia masih favorite aku kalau ada sesapa yang nak belikan (terima kasih....hehehe). Eriq, aku rasa HP tu tak suit dengan gaya ngko (eventho i know you want it so badly). Lagipun, ko kan jenis suka ambik gambar. Dengan 3.2 megapix, aku tak rasa ko akan minat HP ni. Cari je la Innov8 dari Samsung tu, 8 megapix.

Time jenjalan tu, aku terlihat la satu iklan ni. Nak tergelak aku baca. Jadi aku ambik la gambar iklan ni untuk tatapan korang.

Kalau korang rasa korang boleh MELAMPIRKAN diri tu, korang coba-coba la apply. Mana tau berjaya. Aku tak tau sama da korang nak jadi Lampiran 1 ka, atau Lampiran 2 ka. Yang penting ko lampirkan je la. Jangan korang jadi Mak Lampir suda laaaaa.....

3 comments:

MamaIcha said...

mak lampir...hahaha!!!!

gambit said...

Ju, kat ofis ada pak lampir. siapakah itu???

RsB said...

Beli jangan tak beli... warggahhhh..habis kan duit tuh...banyak lagi tuh....