Monday, December 1, 2008

Wad kecemasan

Aku balik awal hari ni. Big Boss takde gak. Dia pi klinik. Jadi aku mintak kebenaran officer lain nak balik awal. Savvior semput lagi. So, baik aku antar terus dia ke wad kecemasan sebelum orang-orangan keluar dari ofis. Kang tersangkut dalam jamm, buatnya si Savvior ni pengsan tengah jalan. Tak pasal-pasal aku pulak yang kena tolak dia.

Sepantas kilat aku drive ke Senawang, tempat yang aku antar semalam. Rupanya mamat cina yang entertain aku semalam dah siap menunggu, aku konfius lak tetiba dia macam tau kehadiran aku. Rupanya member aku yang call kata aku nak datang.

Dengan serta-merta, Savvior di bawa ke wad kecemasan. Kali ni aku kena ambik gambar sebab dah bawak Windy (nama notebook aku), so aku update la perkembangan kesihatan Savvior, secara live!!!

Pada masa ni, Dr. mekanik sedang berusaha mencari apa punca sakitnya. Kalau ikutkan Dr. Mekanik, sakitnya macam semalam, cuma hari ni mungkin kena godek lebih sikit sebab semalam hanya surface check je, internal organ masih belum diketahui situasinya. Internal organ kepala hotak kau!!! Kan semalam ko jugak yang check!!! Keji!!!

(Buka mulut luas-luas...say "aaaaaaaa")

(Dr. mekanik sedang berusaha mencari punca)

(urat perut Savvior dah terkeluar. Menurut Dr. Mekanik, ini lah puncanya. Dan itu la jugak punca aku semput semalam. RM330 tuuuuu.....)

(Savvior diberikan bantuan jantung elektronik, sambil disediakan air, just in case Dr. mekanik haus. Tu bukan untuk kete la. Itu untuk Dr. Mekanik)

Dalam keadaan cemas sekarang ni, aku tak larat tengok Savvior...terus aku pengsan kejap. (Pengsan sebab duit yang nak dibayar kejap lagi. Baik pengsan dulu).

Bersambung...

2 comments:

MamaIcha said...

memandangkan owner savvior dah pengsan, mari kita hantar dia plak ke wad kecemasan...lari!!!!

gambit said...

Huh...! Dah sedar semula bila tokey kedai kata tak payah bayar.