Monday, December 1, 2008

Wad Kecemasan (Episode 2)

Ni sambungan citer petang tadi kat wad Kecemasan bengkel keter. Lepas tersedar dari pengsan (dan angan-angan beli rim tayar baru), aku dikejutkan dengan deruman Savvior. Senyum-senyum dia macam dah ok. Kononnya aku nak drive balik, rupanya Dr. mekanik dah bawak dia lari dulu. Dengan badan penuh minyak tu dia selamba badak bawak keter aku pusing-pusing nak test power jantung baru Savvior.

Dalam 5 minit kemudian, dia muncul. Berdebar-debar aku menunggu bilnya. Dr. mekanik bagi aku naik Savvior, suruh aku try pulak. Mau je aku lari terus dari bengkel tu tapi dengan keimanan yang teguh, aku buat 1 round je and pi balik kat Dr. mekanik. Dengan muka kesian, aku tanya bil.

Berapa bil???

Tak perlu bayar bos. U try dulu angkat, kalau ada apa-apa u mari angkat. Lagipun u baru tukar kan semalam.

Ya ka? (dalam hati melonjak-lonjak riang, rasa macam nak beguling-guling atas lantai bengkel).

Ya.

Ok la, aku pun terus blah dari situ. Terus aku ke Giant Senawang cari VCD. Yang ada ialah Kung Fu Panda. Layan... Then, aku ke Jusco Seremban 2 untuk tengok-tengok apa yang ada kat sana time Jualan murah ni. Tapi nampaknya tak ada apa yang boleh dibeli selain dari Big Apple Donut. Jam 8 malam, aku balik rumah. Dah makan malam, ngantuk pulak. Tak nak cakap banyak, selamat malam.

No comments: