Thursday, December 4, 2008

Kecik ati

Kecik ati dengan bos hari ni.

Ye la, hari ni kali kedua dia sebut "you are no longer with this department." Aku cuba memahami kata-kata bos dan cuba anggap yang dia hanya joking. Tapi dah tawar hati dah bila ini kali kedua dia kata macam tu.

Aku bukan la bengang pasal benda tu sebenarnya. Yang buat aku bengang ialah aku kemungkinan besar dapat post yang combine keje department lama and department sekarang ni, dan yang paling best dorang bagi aku 2 assistant. Sedangkan masa aku kat department lama, 3 orang pun tak larat nak buat semua keje tu. And di department baru pulak, dengan aku dan assistant aku, kitorang dah terkapai-kapai. Tetiba ntah makhluk mana yang punya bijaksana, combine kedua-dua department punya keje and bagi 2 assistant.

Ewah! Ewah! Banyak chantek korang!

Aku tak pasti lagi yang aku akan duduk situ, tapi kemungkinan besar tu ada. more than 50% sure yang aku akan duduk post tu.

Masa meeting petang tadi, beriya-iya benar bagitau aku yang semua keje kat department lama aku dan department baru ni akan longgok kat post baru tu. Bila dengar macam tu, mood aku nak keje hari ni terbantut sama sekali.

Tapi aku dah bersedia mental dan fizikal untuk duduk post tu, kalau betul aku kena duduk situ. 2 kemungkinan, sama ada aku berjaya atasi masalah dan jalankan kerja dengan baik, atau hidup aku akan jadi tunggang langgang.

Bagi aku, baik ministry tu yang tunggang langgang dari aku yang tanggung semua.

Keji!!!!

No comments: