Tuesday, December 30, 2008

Cuti yang tak cuti

Hari ni sepatutnya aku cuti, tapi gatal-gatal pi opis. Sebabnya, aku tak pasti sama ada cuti yang aku pohon hari tu lulus atau tak lulus. Bila sampai ofis, sah cuti aku tak lulus lagi. Bukan setakat tak lulus lagi, memang tak nak di tandatangan. Alasan tak nak tandatangan ialah sebab ruang untuk tandatangan takde. Kenapa takde ruang? Sebab cop yang digunakan terlalu besar sehingga memakan space untuk tandatangan.

Apa????? Sebab ruangan nak tandatangan tak cukup then aku tak dapat cuti???? Macam tu je????

Tapi aku dah tekad nak cuti. Lantak la. Cuma hari ni aku meluangkan masa kat ofis sebab ada orang belanja makan, and ada keje sikit yang nak kena buat. kelam kabut sikit la jugak sebab benda yang diperlukan tu tiba-tiba je takde kat ofis.

Huh!!!!

Melayang plan aku nak tengok wayang hari ni. Member aku call, bagi tau kalau aku nak tukar timing belt keter aku, kena tukar benda lain sekali. Ada 3 item yang nak kena tukar kalau aku nak tukar timing belt, aku tak ingat apa dia tapi harga semua item-item tu cecah RM300. Pulak dah. Bosan betul!!! Aku rasa macam nak park je keter tu kat umah dan biar dia duduk situ 3-4 tahun. Tak pun buang je la.

Banyak sangat perkara yang menyesakkan otak time-time macam ni.

Esok aku plan nak tengok wayang je. Malas nak angkat call dari sapa-sapa. Biar la sehari ini aku mau jadi orang biasa...

3 comments:

Anonymous said...

erk so who approves your leave applications nowadays bos? macam mengarut pulak alasan tu..

MamaIcha said...

org lain cuti, dia pun gatai nak cuti...:P

gambit said...

Faruqy: Aku rasa PM kot yang akan luluskan cuti aku. nanti aku anta memorandum kat PM.

Ju: Misti la mau cuti...Yey!!! Cuti...Cuti...Cuti... dan cuti lagi...