Tuesday, December 16, 2008

At Parliament

Here i am, stuck kat Parliament. Baru je semalam menjejakkan kaki kat ofis suddenly kena standby kat sini. Pagi ni pulak kena buat briefing kat Timbalan. Nasib baik takde isu sangat untuk deparment aku. Cuma sedikit hangin bila pertanyaan yang diutarakan bukanlah dibawah tanggungjawab aku. Huh!!! Geram!!!

Harap-harap penggulungan akan selesai cepat sebab aku dah terfikir nak balik awal hari ni. Dasar pemalas. Tapi nak buat macam mana, tak semangat nak keje sebab savvior masih tak pulih lagi dari wad kecemasan. nak buat aku hangin lagi sebab part yang ditukar oleh kedai sebelum tu yang menyebabkan Savvior semput (dan aku pun semput sekali).

Hari ni dapat slip gaji. Tapi nombor dalam tu setakat nombor yang dapat dibanggai angkanya, tapi bukan jumlahnya. Apa tidaknya, duit yang ada nak bayar kelengkapan si Savvior, bukan kelengkapan aku. Tadi aku pandang-pandang je kot yang dijual kat Parlimen ni, nampak macam nak beli. Memandangkan sumber kewangan adalah terhad dan mencapai tahap bahaya, aku membatalkan cadangan pembelian itu. (Lagipun bukannya berkenan sangat sebab nampak terlalu besar). Terpaksa la aku menempah (dan tidak membeli secara pukal) yang mana akan mengambil masa dan duit yang lebih untuk mendapatkan kot itu.

Sekarang time lunch break, ada masa untuk update blog nih. Mungkin kejap lagi penggulungan akan siap. Acap pun ada kat sini... ala, Pegawai Khas Menteri Berambut Merah tu. pening kepala dibuatnya setiap kali pi Parlimen.

Jam 4.00 petang, cepat la!!!! Aku mau pulang!!!

1 comment:

RsB said...

Apasal kau tak singgah kat INTAN kejap. Boleh belanja aku makan tengahari...kuang...kuang...kuang..
Tak pun kau seledup jer McD macam yang selalu kau buat dulu.....