Monday, June 15, 2009

Besday

Malas aku mau cerita sedeh-sedeh.

Jadi ini mau cerita yang tak sedeh (tapi diakhir cerita pasti sedeh jugak). Bulan depan ni punya la banyak besday. Especially my mama and my mama punya sister (my makcik la), my few good friends and myself (sudah tua...). Al-cerita ceritinya mau la memberikan sumbangan. At first tak pernah la terfikir nak bagi adiah (except for mama and few other penerima hadiah tegar) but this year kena la bagi kot.

Idea ni (idea????) berlaku sebab last week i got a call from my aunt yang kerja kat hospital tu. Tetiba je call (fortunately bukan atas dasar ada family member masuk hospital) but just to tell me this:

"Gambit, aunty mau bah itu beg tangan Bonia. I know sekarang ada sale di KL tu, 50% off."

So, at first bila tau dia call, menggigil jugak la coz mungkin mau kasitau berita kurang baik. Tapi bila she mention nothing about any family member yang masuk hospital, so the menggigil tu takde la sangat. But bila dia mention pasal beg tangan Bonia, menggigil balik.

Ok la, a little bit history about my aunt ni. Dari aku form 1 until form 6 dulu aku duduk dengan dia. Sebab aku sekolah kat bandar. Mom and dad refuse to let me stay in the hostel (nanti terpengaruh budak-budak jahat) so they put me with my aunt. My aunt ni kerja nurse, so most of the time she is not at home. Cook pun sekali sekala. The good thing about her is dia ni jenis tak kesah. The bad thing is dia ni panas baran (macam che').

Berbalik pasal beg tangan Bonia ni pulak. Makcik aku ni memang suka gak benda-benda branded ni walaupun tinggal kat bandar kecil where people still dont know what is Prada or LV. and the last time aku bagi dia adiah pun masa 6 years ago. a small dompet sebab masa tu gaji aku pun small (now gaji besar kaaa???). So bila aunt request beg tangan Bonia, tak sampai ati lak tak nak beli. Anyway, her birthday is just around the corner.

Last week, bergegas ke tempat yang kononnya ada kedai Bonia. Tapi dah lama tutup. Then, aku ke KLIA la. Then terpandang beg tangan ni yang tak la seberapa. Belek-belek harganya RM600. Haiyo!!!! Why la she mention Bonia not Sembonia. Dalam 1 jam aku belek-belek, so terambik la 1 beg tangan yang kecil comel molek (tapi harganya mau pengsan).

Tapi kan, being anak mithali takkan la mau tengok makcik saja pakai branded. So, since momma punya besday pun sudah hampir, harus la di grab also 1 lagi beg tangan. Since this is for momma, kasi la the latest design. RM600 gak harganya (pengsan kejap kat depan kedai Bonia). So, hujung minggu lepas aku ala-ala shopping sakan kononnya, berjalan-jalan dengan paper bag Bonia. Dalam hati "...utang lagi..."

Sebab tu la aku kata walaupun cerita ni tak sedeh, tapi di ujung cerita tetap sedeh...

Huargh!!!!!

4 comments:

MamaIcha said...

pengsan di bonia ya...hahaha!!!!

*mmg anak mithali*

gambit said...

Ya, pengsan kejap.

=)

anaidrun said...

bah, aku ogos bah, boleh kumpul duit dr skrg.

gambit said...

boleh jugak tu, nanti aku beli wrapping paper yang lawa2, tapi wrapping paper je la yang ko dapat... hikhik