Monday, June 8, 2009

Semoga jumpa lagi

Pagi ini jam 3.30 pagi, aku bergegas ke LCCT KLIA.

Member sekolah aku yang dah 20 tahun aku tak jumpa tu nak balik Sabah. Aku tak bagitau pun dia yang aku nak jumpa dia kat sana. Surprise la katakan. Dia pun terkejut bila dapat tau aku ada kat LCCT pagi tadi.

Bukannya apa, 2 hari lepas aku janji nak belanja diorang makan sebab katanya nak lawat aku kat umah. Tapi last-last tak jadi. So, aku belanja la dia makan kat LCCT tadi. At least aku tak berhutang apa-apa.

Dalam 2 jam tadi, imbas kembali cerita masa kecik-kecik dulu. Mesti korang tak tau kan apa itu "kandang budak"? Itu istilah child nursery kat ladang tempat aku tinggal dulu. Kalau ibu-ibu pegi kerja, anak dorang semua letak kat kandang budak tu. Siap ada penjaga lagi kat situ. Mesti korang rasa pelik bila sebut kandang. Tapi itu la istilahnya. Dan bila menyebutnya lagi hari ini, aku ketawa sendiri. Entah siapa yang perkenalkan nama itu, aku pun tak tau. Tapi yang pasti kandang budak itu la tempat yang meriah suatu ketika dulu (... dan aku tak pernah duduk pun kandang budak tu sebab lepas balik sekolah, aku prefer tido je kat rumah...).

Jam 6.00 pagi, aku bertolak dari LCCT kembali ke rumah. Dan kenangan 20 tahun itu terpisah lagi. Entah pada siapa lagi boleh dikongsikan cerita-cerita itu. Harap-harap aku tak perlu menunggu 20 tahun lagi untuk bercerita mengenainya.

Selamat jalan sabahat. Semoga kenangan itu terus menjadi tali yang mengeratkan lagi persahabatan kita...

No comments: