Saturday, June 20, 2009

My Saturday

Semalam aku tak ke pejabat.

Sesuatu yang unusual bila aku tak ke pejabat. Bukan tak mau tapi terpaksa menunggu iPhone aku di upgrade. Jam 9.30 pagi baru semua program dapat di upgrade dan di install semula. Masa tu aku dah terasa malas pulak nak pi pejabat. Jadi aku mengambil keputusan untuk berada dekat-dekat area rumah aku je.

Waktu tengahari, aku ke Jusco untuk tengok wayang. Cerita 'DRAG ME TO HELL'. Gimik iklan punya la best. Tapi ceritanya cukup hampeh. Aku rasa sebengap-bengap cerita Jangan Pandang Belakang Congkak, bengap lagi cerita ni. Cerita nii sepatutnya cerita seram tapi terlalu banyak sangat adegan lawak yang menukar mood cerita kepada cerita lawak.

Pernah tengok cerita The Evil Dead? Macam tu la ceritanya. Cuma sound effect nya saja yang membuatkan sesetengah scene tampak menyeramkan. Yang lain-lain sungguh plastik.

Tak perlu la aku ceritakan macam mana jalan ceritanya. Tapi kalau korang nak tengok cerita Komedi Seram, tengok la cerita ni. Jangan tertipu dengan iklan kat TV atau posternya. Sungguh hampeh cerita ini.

(drag her to hell...Hahahahah!!!!! Filem keji abad ini)

Lepas tengok wayang, aku pi la jalan-jalan kedai kain. memandangkan ibunda terchenta juga ada menyatakan pandangannya untuk memiliki baju raya yang baru, harus la anak yang mithali ini (gelaran ciptaan sendiri) mencarikan apa yang patut. Stail yang dipilih ialah berasaskan kepada beg tangan yang dibeli hari tu. Kononnya mau sedondon. Jadiknya gagah la ke kedai Casa Moda Seremban 2 (promote lagi...)

Kononnya mau tengok-tengok dulu sebab belum gaji. Tetapi memandangkan auntie penjual tu adalah kawan lama (kawan lama konon...), harus la di beli jugak. Tapi kalau dah beli untuk mummy, takkan takde untuk daddy. Beli la jugak untuk daddy. Jadi, bila mummy dah dapat beg tangan dan kain, takkan auntie aku yang dapat beg tangan tu dapat beg tangan je. Nanti kecik ati lak. Beli la jugak kain untuk dia. Dah beli untuk dia, takkan tak beli untuk laki dia a.k.a uncle aku. jadi beli la jugak untuk uncle aku. At the end of the day, lengkap la persalinan raya mummy and aunt aku. Cuma tudung je yang aku tak sempat nak beli. biar la mummy beli sendiri pilihan dia. aku tak reti...

Huh! Dapat gelaran anak mithali ni satu hal (ulangan... ini adalah gelaran sendiri bikin), nak mengekalkan gelaran pun satu hal lagi. Apapun, harap mummy doakan anak mummy ni cepat kawen ya. Jangan dapat bini anak mami udah le. harus la aku dapat gelaran mamu...

(persalinan untuk mummy and daddy)

(persalinan untuk auntie and uncle aku...mind the background yang hanya berlatar belakangkan tilam je)
OK la, nanti kita masukkan entry lagi. Aku mau jenjalan lagi...Chow!!!

2 comments:

MamaIcha said...

takkan merasa nak wat semua tue lagi...:(

gambit said...

Bagi yang masih ada, jangan lepas peluang. kita tak tahu bila kita tak dapat buat semua tu lagi... =(