Thursday, June 4, 2009

Cuti yang meaningless

Hari ini bercuti.

Kononnya bercuti. Apa taknya, assistant aku dok call sana, call sini. Dorang ni pantang aku takde kat opis. Ada bos lain pun tak nak tanya, nak jugak tanya aku. Siap tanya "are you coming to the office today?". Selamba je aku jawab "Kalau on leave tu maknanya kena pi opis jugak ke???". tapi tak sampai ati, pi jugak la ke opis.

yang kejinye bos aku pulak nih. time aku nak balik tadi (dalam jam 2 petang), dia suruh aku jumpa dia pulak. Selamba badak sumbunye dia bertanya, " You nak pegi meeting sekali dengan i ke kejap lagi?". "Maaf tuan haji, saya bercuti hari ni", jawabku kebosanan.

"Takde orang bagitau saya pun u cuti???"

Terus muka aku menjadi merah seperti cili boh giling, telinga berasap-asap dan bertukar menjadi...

(sekarang tuan haji percaya tak saya cuti???)

Disebabkan keimanan yang teguh, aku tinggalkan je orang tua tu. Baik aku balik sebelum ada yang kena pelempang jepun.

Selamat bercuti...

1 comment:

MamaIcha said...

sudah bertukar menjadi semakin comel nampak...hahaha!!!

p/s : ini pesanan penaja...nak cuti dgn aman, sila offkan hp anda :D