Saturday, June 13, 2009

Gathering

Khamis lepas opis kitorang buat bacaan Yasin sempena mendoakan kesejahteraan salah seorang staf kitorang yang sakit.


Sebelum bacaan yasin, penghulu bacaan yasin membacakan sedikit nota daripada keluarga staf aku tu. Antara lainnya berbunyi "... seluruh keluarga mengucapkan terima kasih atas sokongan dan doa yang telah diberikan. Doakanlah semoga dia tidak menanggung kesakitan dan dimudahkan...".


Sedih rasanya bila mendengar ayat tu. Aku rasa staf pompuan aku dah start bercucuran airmata bila mendengarnya. Ye la, kitorang pun sendiri tak tau nota tu ada. Dapat kat admin kitorang je. Kalau ikut kata doktor, minggu hadapan dia akan start terima komplikasi. Walaupun doktor bukan Tuhan, tapi bersedia dengan apa saja kemungkinan rasa aku tak salah. Ye la, mana tau. Ajal maut ditangan Tuhan.

Ntah la, sepanjang beberapa bulan ni, ramai anggota keluarga department aku ni yang meninggal dunia. Bermula dengan anak staf aku, then atuk seorang lagi staf aku dan kali ni staf aku pulak. member aku kata macam satu permulaan yang tak baik bagi department ni.

Bukanlah aku nak kata department ni tak bagus tapi aku dah rasa macam nak mintak transfer. rasanya minggu depan aku nak bagitau bos.

perlu jugak aku merasa bekerja di department lain...

2 comments:

MamaIcha said...

dgr ayat tue masa arwah emak koma hari tue..dlm 3 minggu, tak putus2 baca yassin...dan selepas tue, arwah emak terus pergi :(

gambit said...

Sedeh sebenarnya bila dengar nnota tu dibaca. harap semua berakhir dengan baik...Amin