Saturday, June 20, 2009

iPhone upgrade

Semalam aku menerima CD upgrade dari Maxis untuk upgrade iPhone aku.

Katanya kalau dah upgrade, beberapa function akan ada dalam iPhone tu. Fungsinya ialah:

(i) cut, copy and paste;
(ii) landscape keyboard;
(iii) MMS
(iv) spotlight search;
(v) voice memos;
(vi) improved calendar;
(vii) shake to shuffle; dan
(viii) enhanced stocks app.

So far aku tak dapat lagi nak try any of the function sebab sekarang ni tengah install. kalau ikut instructionnya, proses ambil masa selama kurang 1 jam. Tapi dari semalam sampai pagi ni pun tak siap lagi. Terlalu banyak error dan guide yang tak difahami. Risau gak ni kalau-kalau update ni tak jadi. dah la hari ni Sabtu, nak rush ke kedai Maxis harus la menunggu next week baru bole buat (knowing Maxis...huh!).

But still, keterkilanan masih juga menghantui sebab dah keluar pulak iPhone 3GS. Function nya bagi aku takde la vast sangat compare dengan yang iPhone 3G ni, cuma dengar cerita hanya bole ambik video, and still cannot 3G call.

Apapun, pada pandangan aku Maxis macam menipu je. Takkan la dia tak tau iPhone 3GS tu akan keluar. Ye la, terkilan sebab baru 2 bulan beli iPhone 3G, dah keluar 3GS pulak. APa salahnya Maxis tunggu dulu. Mungkin dia tak dapat green light dari iPhone untuk jual that brand because it is new. Bagi aku new ka, old ka, janji iPhone.

Now i'm eyeing for this two, Blackberry Storm dan Nokia N97. Review kata Storm is better dari N97. Tapi itu sebelum Nokia launch officially dia punya application store which is OVI (macam iPhone yang ada iTunes Store). Tengok la. Masing-masing fon ada kelebihan dan kekurangan sendiri. Tapi still, duitnya kena ada dulu sebelum beli.

My iPhone is still in the upgrading process. Will update on the progress...
Have a nice Saturday!!!

(CD untuk upgrade...will be sent to you by Maxis for free)

No comments: