Friday, June 26, 2009

Temuduga

Semalam aku menjadi Pengerusi untuk temuduga pengambilan Pekerja Khidmat Singkat.

Melihatkan wajah-wajah yang hadir temuduga semalam mengingatkan aku kepada waktu kena temuduga HLP (yang aku gagal) hari tu. ADa yang dah kawen dan ada anak, yang fresh graduate, ada yang saja nak masuk gomen, memacam lagi la.

Bila tiba masa pemilihan, ni yang lagi tak sampai ati. Pas kira-kira markah semua, ramai yang layak. Tapi memandangkan jumlah yang nak diambil tak ramai, tapisan halus terpaksa dibuat. Part ni yang susah gak ni. Setelah berhempas pulas dengan pemilihan tu, dapat gak la jugak memilih calon-calon yang sesuai. Rasanya macam ni gak kot susahnya pilih calon HLP hari tu (ayat penyedap ati sebab tak lulus).

Susah jugak ya nak memilih orang yang sesuai untuk sesuatu perkara. Banyak faktor yang perlu diambil kira. Kalau setakat jadi panel je and orang lain yang pilih, senang je kot keje aku. Tapi this one kena pilih lak.

Ok la, dikhabarkan yang mereka akan masuk pada 1 Julai ni. Dan diharapkan orang-orang yang aku pilih ni adalah orang yang boleh buat keje instead of buat keji!

To uols, selamat berhujung minggu...

p/s: nak pi Nilai 3 cari bunga-bunga cinta setelah terhasur dengan saranan Kak Mariah (yang keretanya baru saja di leraikan dari ikatan cinta clamp).

3 comments:

MamaIcha said...

kalo wat keji, mmg la keji penemuduga ittew :P

gambit said...

opis korang berapa dapat pegawai PKS??? yang dapat tu pun mesti keji jugak...Hahahahaha

MamaIcha said...

tak tau lg...jgn si keji sudah