Tuesday, October 6, 2009

Audit

Kena audit.

Hari pertama di audit adalah semalam. Panas ati gak dengar soalan-soalan audit. aku rasa orang audit tu perasan telinga aku dah merah menyala (dan keluar sedikit asap) yang cepat-cepat aku cuba sembunyikan (walaupun pada hakikatnya memang jelas berwarna merah disamping kulit yang putih ni...angkat bakul lagi). Disebabkan soalan-soalan bangang tu aku jadi terlalu letih semalam. aku tido awal, jam 9.

hari ni takde la soalan-soalan bodoh dari audit tu lagi sebab bos dia dah balik tapi aku tido awal gak sebab kaki aku sakit. pada masa yang sama kepala aku dan hati aku jugak sakit sebab aku terpaksa menghadiri meeting yang banyak disebabkan bos-bos aku yang dah menghilangkan diri dari opis. Ewahhh! yang bos besar pi meeting jalan-jalan cari makan (dan cari masalah). yang bos saiz besar lak exam (pas tu dengar cerita dia nak holiday ngan bini dia). So, semua keje tolak kat aku (dan sorang lagi senior officer yang juga dalam kategori besar).

esok aku terpaksa lak menggantikan bos besar untuk meeting ngan orang besar (yang bukan dari kategori saiz besar). entah la, report meeting pagi tadi belum buat, tengok-tengok surat pun belum buat, apa yang aku buat kat opis hari ni aku pun tak tau. yang aku tau khamis ni gaji...

2 comments:

MamaIcha said...

wahh!!! yg besar2 saja...hahaha!!!

gambit said...

ya, sememangnya besar-besar belaka!