Sunday, October 4, 2009

Jaket

Ya, aku beli jaket baru.


setelah mengalami proses angkat-letak-angkat-letak berminggu-minggu lamanya, akhirnya kaedah cuba jaya itu telahpun dilengkapkan. kaedah yang dipanggil angkat-letak-angkat terus bayar itu pun dengan rasminya telah dilaksanakan. menjadi milik ku akhirnya. sebenarnya nak beli yang kaler hitam tapi dan biasa sangat. minah salesgirl tu pun kata kaler hitam dah biasa sangat orang pakai (iye la tu, ko memang menanam tebu di tepi bibir, kan).

jadi aku ambik la yang hijau ini. aku cari yang brown tapi dia kata hanya datang dalam 2 kaler aje (menipu la tu, aku tengok kat KLIA hari tu ade je yang brown). Tapi apakan daya, aku malas nak ke sana so aku beli kat sini aje.

Usah la di habaq apakah jenamanya, atau harganya. kalau udah suka, secondhand pun jadi la (tapi yang ini bukan secondhand atau yang terpakai. yang ini baru pakai). oh ya, selain menyimpan koleksi perfume, aku jugak suka kumpul jaket/sweater/windbreaker. Sejak dari study dulu aku minat sangat. Dulu ada la dalam 2 dozen tapi dipinjam kengkawan yang kemudiannya dijadikan harta peribadi dengan alasan aku tak mintak balik. harus la yang tinggal ngan aku hanya 6 helai cuma, selainnya telah menjadi hak orang lain yang aku yakin akan end up kat dapur jadi kain lap, atau tidak menjadi penutup motorsikal kerana sesungguhnya yang meminjam tu memang perangai macam hanj**g bila meminjam hak orang.

al-tak kesah la semua tu sebab sekarang ni yang hanj**g itu semua suda berambus. jadi sekali lagi hobi itu terbit. ni nak simpan mana lak nanti aku pun tak tau sebab aku bukan la ada rumah sendiri yang nak letak barang-barang tu semua hatta hanya rumah sewa sahaja. atau adakah perlu disimpan di opis untuk pemakaian di pejabat walaupun designnya bukan la diantara design yang bole dijadikan fesyen alternatif oleh penjawat awam.

Oh ya, aku ke pejabat tadi. bersedia untuk audit Isnin ini. Alhamdulillah dibantu oleh kengkawan yang sememangnya akan terlibat dalam audit jua minggu depan. mari la kita bersama-sama di audit memandangkan esok adalah Hari Audit seMalaysia.

Aku mau menonton wayang esok tapi tak tau lagi sebab banyak keje yang belum selesai ni. ntah, kalau aku rajin, aku pi tengok wayang. kalau malas, aku tido. keje itu bole tunggu...

malam semakin larut dan mata pun dah ngantuk (baru balik beraya rumah member dan perut telah kenyang)... Selamat malam.

No comments: