Thursday, October 22, 2009

Say My Name 2

Say my name... say my name...

Yeah! Namaku disebut lagi, kali ini sebagai bidan terjun untuk majlis perhimpunan... yang paling best sekali is sebagai pengganti kepada pembaca doa (yang last minit ilang). Mula-mula tu aku tak kesah la bila disuruh ke depan tu untuk baca doa, ingatkan text nya ada. rupanya tak ada text! Masa tu aku rasa seluruh salur darah aku macam sempit je, sejuk je badan aku nih. kat skrin laptop depan MC pun just tulis 'BACAAN DOA' tapi text nya takdok.

So, perkara yang perlu diambil tindakan ialah... taktik men'delay'kan bacaan doa sementara nak karang ayat. baca fatihah dulu... pastuuuuu..... hentam sajalah!

Aku tak tau la apa yang aku baca tadi tapi tau-tau aku dah baca 'Amin' dan masuk barisan perhimpunan secara selamba.

Alhamdulillah, walaupun aku rasa doa aku tu la yang paling pendek sekali dalam sejarah perhimpunan kementerian, namun cukup la kot daripada takde langsung. Ramai gak yang 'congratulate'... hehehe.... malunye!!!! ada gak yang mintak mahap sebab terpaksa menyebut nama aku sebagai bidan terjun, yang mintak mahap sebab tak baca doa pun ada. Tak pa la, semua dah berjalan dengan OK, alhamdulillah.

Moral of the story, perlu ada Plan B. backup plan just in case kalau ada apa-apa yang berjalan seperti yang tak dijangka. Hmm...

So, guys, enjoy lagu nih... Say My Name by Eminem

6 comments:

cheyna said...

cayalah!!! (^^)

Anonymous said...

haha boss i dah karang 1 post baek punya specially for u kat blog i..anyway tengkiu and congrats ya..

cacah said...

tahniah boss!
panjang lagi cerita selepas perhimpunan ni...

gambit said...

Cheyna, bole pengsan bila berdiri depan rostrum tapi tanpa text. huahua...

Mamawafiy, that compliment goes to all... it's good to save the day

Cacah, memang pun. pagi ni terima emel yang dah start bangkit isu 'no backup plan'. abis la sumer berenang dalam hot soup...

cacah said...

yeah. kami dah buat post mortem sendiri di BKP.... dan email pagi ni memang menambah hangat...

apa2 pun, thanks to u la...

cheyna said...

saya nmpk muka boss merah2 gitu kt rostrum..tp kejap je,pastu hilang..hehehe;)