Wednesday, October 21, 2009

Penang

Tadi aku di Penang.

Aku sampai petang semalam, ada lawatan tapak projek. aku beriya-iya nak ke sana sebab nak tau perkembangannya, apatah lagi kalau bos terbesar (bukan dari segi saiz dan sebagainya) telah mengarahkan pergi. jadi, berambus la aku ke sana.

Seperti biasa, adik aku datang ambik. kononnya nak cari hotel untuk menginap tetapi dia offer tido umah dia. ok la, aku akur. sekali sekala pi tido umah dia ok la jugak, walaupun aku tau umah dia lebih dasyat dari tongkang pecah. takpe la, sekurang-kurangnya mengingatkan bahawa masih ada lagi orang yang idup kekurangan. dan bila kita merasa hidup dalam kekurangan, kita akan bersyukur dengan apa yang kita ada.

Dinner, adik aku bawak makan kat teluk tenpoyak. last aku makan kat sana adalah tahun 2001. dah 8 tahun kembali semula ke sini untuk makan ikan bakar yang sememangnya SODAP!!!! pas makan, ingatkan nak pi tengok wayang tapi tak jadi. pi karaoke la pulak. walaupun suara semput dan perut kenyang, dapat jugak la 'menyumbang'kan lagu-lagu. around 12 midnite, balik and terus tido.... ngantuk giler.

huh...rindunya ngan USM (walaupun baru bulan lepas ke sana). mana taknya, tempat jatuh lagikan dikenang, ini kan pulak tempat menimba ilmu dan pengalaman. ujung minggu ini ada program BaliKampus anjuran Alumni USM. aku nak pegi, tak tau lagi sebab aku sebenarnya tak daftar lagi sebagai Alumni. wakakaka... buat malu aje kalau datang.

ok la, memandangkan kedatangan aku ke penang adalah untuk lawatan, seharusnya aku perlu menyediakan hasil lawatan. jadi, aku nak chow dulu, aku mau buat report.

gudnite!!!

2 comments:

cacah said...

i have always love penang!!

gambit said...

Kalau dapat peluang transfer ke sana, oh alangkah sukanya!!!!