Friday, August 15, 2008

Bangang...

Bangang wujud dalam pelbagai benda.

Kekadang kita tau kita bijak, tapi dalam kebijaksanaannya itu
adakalanya berlaku kebangangan yang menyebabkan kita kebengangan.

Salah siapa?
Salah akukah sedangkan kau punya mulut sendiri untuk bercakap?
Salah kamukah...sedangkan aku ini selalu berdiri di sebelahmu
walaupun bukan untuk menyokong atau membangkang kata-katamu
sebagai cermin (mungkin) untuk memberitahumu
perkara-perkara yang mungkin di luar jangkauan fikiranmu
atau memberitahumu pada perkara-perkara yang aku rasa aku mau kau tahu

bangang...bangang...

...bengang aku dibuatnya.

itu la...lain kali bercakap dengan orang dulu sebelum kau membuat keputusan
aku tau kau punya mulut,
tapi kalau disebabkan mulutmu itu aku turut menjadi mangsa,
aku rela kiranya kita bertekak dan berperang dahulu
demi mencari persefahaman
daripada kita bertegang kerana aku tidak pernah ambil tahu pasal dirimu
hanya kerana aku tidak memberitahumu...

...kerana aku sayang persahabatan itu.

No comments: